فوتسال بانوان از برجام و تلگرام پیشی گرفت

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۹:۳۳:۵۱
کد خبر: ۷۰۶۹۷۱
فوتسال بانوان از برجام و تلگرام پیشی گرفت
قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت‌های آسیا در دو روز گذشته دل بسیاری از ایرانیان را شاد کرده و به موضوع داغ فضای مجازی در ساعات اخیر تبدیل شده است. رویدادی که واکنش کاربران توییتر را نیز در پی داشته و باعث ایجاد موجی ازتوییت‌های عموما شاد حول هشتگ #فوتسال_بانوان شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا زمانی – کارشناس تحلیل داده در پایشگر با بررسی توییتر در زمان قهرمانی تیم فوتسال بانوان کشورمان نوشت: این روزها که که موضوعاتی مانند «فیلتر تلگرام» و «خروج امریکا از برجام» در فضای مجازی حسابی داغ هستند، ایجاد موج توییتری در واکنش به قهرمانی دختران ایران در آسیا نشانگر اهمیت این موضوع برای کاربران فارسی زبان توییتر است. موجی که بررسی توییت‌های 1.5 میلیون کاربر فارسی زبان در سامانه فضای مجازی پایشگر نشان‌دهنده مشارکت بیش از 8,900 کاربر در آن است.

مشارکت‌کنندگانی که با انتشار بیش از 18 هزار توییت توانسته‌اند توجه تعداد زیادی از کاربران توییتر را هم به خود جلب کرده و بیش از 202 هزار لایک دریافت کنند (گفتنی است 72% مشارکت در این موج بصورت ریتوییت بوده است).

روند انتشار توییت‌ها در این موج بصورت زیر بوده است:

فوتسال بانوان

همانطور که در شکل مشخص است، با شروع بازی فینال میان تیم‌های ایران و ژاپن در ساعت 15:30 انتشار توییت‌ها سیر صعودی به خود گرفته و بعد از پایان بازی به بیشترین مقدار خود می‌رسد. داغ‌ترین لحظات این موج حوالی ساعت 5 تا 6 عصر بوده که در آن 3400 توییت در این موضوع منتشر شده است.

اگر چه روند انتشار توییت‌های این موج در ساعات بعد کاهش یافته، اما این موج تا امروز نیز ادامه یافته و همچنان در توییتر داغ است.

#فوتسال_بانوان و #فوتسال_زنان دو هشتگ پر استفاده این موج هستند که غالب کاربران برای انتشار توییت در این موضوع از آنها استفاده می‌کنند. همچنین #AFCWFutsal2018 هشتگ جهانی رقابت‌های بانوان در جام ملت‌های آسیا است و گروهی از کاربران فارسی زبان از این هشتگ برای دیده‌شدن بهتر توییت‌های خود در این موضوع استفاده کرده‌اند.

اکانت رسمی AFC نیز در توییتی با همین هشتگ #AFCWFutsal2018 لحظه بالابردن جام قهرمانی و شادی دختران ملی پوش فوتسال ایران را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است:

فوتسال بانوان

تصاویر متعدد دیگری نیز از شادی تیم فوتسال در فضای توییت داغ شدند که در تصویر زیر برخی از محبوب‌ترین آنها را می‌بینید:

فوتسال بانوان

امیدواریم تلاش ملی‌پوشان فوتسال بانوان همچون قبل ادامه داشته و همراه شدن آن با حمایت مسئولین، در آینده نیز لحظات شادی را برای هموطنان‌مان خلق کند.

نظر شما