پاسخ مسئولان در خصوص یک حادثه مرگبار در کرمانشاه / هفت نفر جان باختند

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۲:۲۲:۰۴
کد خبر: ۷۰۷۹۶۱
پاسخ مسئولان در خصوص یک حادثه مرگبار در کرمانشاه / هفت نفر جان باختند
قارچ هایی که باعث مسمویت هموطنانمان در استان های کرمانشاه و لرستان شده بود، توسط افراد محلی از طبیعت جمع آوری شده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری برنا، صبح امروز در اخبار صبح گاهی رادیو، در برنامه پیک صبحگاهی خبری به گوش شنوندگان رسید که درباره افرادی بود که بر اثر مصرف قارچ سمی  در کرمانشاه و لرستان مسموم شده بودند. طبق این خبر، قارچ های سمی  از میدان میوه و تربار و دست فروشان حاشیه ای خریداری شده و ایجاد مسمویت کرده بود. در خصوص خسارت ناشی از این مسومیت و مسوولیت حقوقی خاطیان این مسئله با فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید. همچنین در خصوص اصالت این قارچ ها با سخنگو سازمان غذا و داروگفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

تجری در خصوص مسوولیت متخلفان و توزیع کنندگان قارچ های سمی چنین گفت: « در این شهرستان مثل برخی شهرها، بازار میوه تره بار به طور مشخصا وجود ندارد. به این معنا که مثل خیلی از بازارهای میوه تره بار به صورت سازماندهی و غرفه های جداگانه به صورتی که افراد شناسایی شده باشند و بتوان پیگیری صورت داد، نیستند. در واقع دستفروشان به صورت فله ای اقدام به فروش  می کنند. لذا چندان نمی توان این افراد را پیگیری کرد.»

سخنگو سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار برنا خرید این قارچ ها از بازار میوه تره بار را تکذیب کرد و افزود: « این قارچ های توسط افراد محلی از دل طبیعت جمع آوری شده بود. قارچ های سمی از قارچ های بسته بندی شده و مورد تایید سازمان غذا و دارو نبوده و از بازارهای میوه و تره بار خریداری نشده است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز