رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با برنا عنوان کرد؛

پشت پرده‌های دادستانی در مورد پرونده قالیباف/ جزئیات دستگیری معاون قالیباف اعلام نمی شود

۱۳۹۷/۰۲/۲۸ - ۰۶:۰۳:۰۱
کد خبر: ۷۰۸۳۸۸
پشت پرده‌های دادستانی در مورد پرونده قالیباف/ جزئیات دستگیری معاون قالیباف اعلام نمی شود
فراهانی گفت: « هیچگونه اطلاعاتی در خصوص پرونده های مالی محمد باقر قالیباف و نفر دوم بعد از ایشان که در شهرداری بود، وجود ندارد و دادستانی نیز پاسخگو نیست .»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، طبق سخنان محمد علی نجفی، وی  در پایان مرداد ماه سال 96؛شهرداری ورشکسته‌ با وضعیت مالی نامناسب از محمد باقر قالیباف - شهردار 12 ساله تهران تحویل گرفت.

بعد از ورود نجفی به شهرداری تهران، وی از اختلاس‌ها و بدهی‌های چند هزار میلیاردی شهرداری تهران پرده برداشت.

بر اساس گزارشات شهرداری تهران و اعضای شورا شهر، اختلاف ۳۲ هزار میلیاردی در بدهی‌های شهرداری تهران وجود داشت که فقط ۶۸ درصد از درآمدهای نقدی به خزانه واریز شده‌ و پرسنل شهرداری ۵ هزار نفر از آمار اعلامی بیشتر است. همچنین این گزارشات از بدهی ۵۲ هزار میلیارد تومانی این نهاد خبر داده بود.

 واما یکی از انتقادهای وارد به دوره پنجم شورای شهر تهران عملکرد ضعیف و خنثی در مورد مسائل مهم شهری و انجام ندادن فعالیت‌های حائز اهمیت است  که آن‌ها علت را بدهی‌های چند هزار میلیاردی شهرداری سابق ذکر می‌کنند.

در طی این مدت،  مسوولان شهری و اعضای شورا در مورد اختلاس‌های شهرداری سابق صحبت‌های فراوانی انجام دادند اما بعد از اینکه نجفی پرونده‌های فساد شهرداری سابق را روی میز دادستانی قرار داد، از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعاتی در باب اینکه آیا این پرونده‌ها در دست بررسی است یا خیر به اعضای شورا و دیگر مسوولان و البته مردم  داده نشده است. سکوت دادستانی به این معناست که شاید این افراد دارای معصومیت و مصونیت هستند! که بعد از گذشت تقریبا 9 ماه هنوز هیچ صحبت رسمی در مورد آن نشده  است.

حال بعد از استعفا نجفی و جایگزینی محمد علی افشانی بر تصدی شهرداری تهران، با رئیس کمیته بودجه و انظارت  شورای شهر تهران در این خصوص گفت‌وگو کردیم.

مجید فراهانی – در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که بالأخره سرنوشت پرونده های مالی قالیباف به کجا رسید، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «شورای شهر تهران در جریان این موضوع نیست و تاکنون دادستانی هیچ اطلاعی به ما نداده است.»

وی در ادامه افزود: «متاسفانه ما که جزو اعضای شورای شهر هستیم و باید از مسائل مربوط به شهرداری برای نظارت کردن، مطلع و آگاه باشیم، هیچگونه اطلاعاتی در خصوص پرونده آقای قالیباف و نفر دوم بعد از ایشان که در شهرداری بود، وجود ندارد. همچنین در خصوص دستگیری‌های اخیر که گفته می‌شود یکی از معاونین آقای قالیباف هم دستگیر شده، خبری از جزییات نداریم و اعلام نمی شود.»

فراهانی با بیان این مطلب که تاکنون هیچگونه اطلاعی از نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها به اعضای شورای شهر تهران داده نشده، گفت: « باید اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم در جریان مسائل مرتبط با رسیدگی‌های مالی برخی از مدیران سازمان شهرداری در زمان آقای قالیباف قرار بگیرند.»

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا دادستانی هیچ اطلاعاتی در این خصوص به اعضای شورا نمی‌دهد، اظهار کرد: «نمی دانم. از اینکه پشت پرده چه می‌گذرد بی اطلاع هستیم!»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز