روزنگاه برنا از ترندهای توییتری جهان و ایران ؛

جهانیان از یک مراسم ازدواج نوشتند و ایرانیان از تحریم های جدید

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۶:۰۴:۰۳
کد خبر: ۷۰۸۹۵۴
جهانیان از یک مراسم ازدواج نوشتند و ایرانیان از تحریم های جدید
امروز 30 اردیبهشت مصادف با 20 می ترندهای توییتری نشانگر این است که در 24 ساعت گذشته جهان درگیر اخبار ازدوج سلطنتی بریتانیا و ایرانیان نگران تحریم‌های جدید آمریکایی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، ضرب المثل ایرانی «آسمان همه‌جا یک رنگ است.» گویا این روزها بر آسمان جهان معنایش صدق می کند اما ایرانیان تافته جدابافته این آسمان شده اند! سند این گفته را می توان درشبکه‌های مجازی شاهد بود. در حال حاضر کافی است توییتر خود را باز کنید تا متوجه شوید چه تفاوت‌هایی میان آنچه جهانیان به آن فکر می‌کنند با آنچه ما درگیر آن هستیم، وجود دارد و این نشانگر این است که رنگ زندگی در دنیا کجاست و ما کجا!

امروز 30 اردیبهشت ماه، ترندهای برتر جهان توییتری به #RoyalWedding, #HarryandMeghan, #PrinceHarry و #HKSAlumni اختصاص یافته است.

روز گذشته، شنبه ۱۹ مه -  شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا با مگان مارکل طی مراسمی ازدواج کرد.

این زوج روز گذشته ساعت ۱۲ به وقت محلی در کلیسای سنت جورج درویندزور ازدواج کردند. در همین محل بود که شاهزاده هری پس از تولد و خانم مارکل اخیرا غسل تعمید داده شدند.  در کارت‌های دعوت توضیح داده شده که مهمانان مرد و زن چه لباسی باید بپوشند. علاوه بر ۶۰۰ مهمان این مراسم ، ۲۰۰ نفر دیگر هم به مهمانی شب این زوج دعوت شده‌ بودند. از جمله این مهمان‌ها گروه موسیقی معروف اسپایس گرلز بود. "فهرستی رسمی برای رهبران سیاسی " وجود نداشت، نام ترزا می، نخست وزیر بریتانیا و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در فهرست مهمانان دیده نشد. کاخ کنزینگتون اعلام کرده بود که این به معنای آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم حضور نخواهد داشت. به گفته کاخ کنزینگتون، این تصمیم پس از مشورت با دولت و با توجه به این مسئله گرفته شده که شاهزاده هری نفر ششم در رسیدن به تاج و تخت پادشاهی بریتانیا است. همچنین تایید شده که باراک اوباما و همسرش میشل که از دوستان شاهزاده هری هستند، به این مراسم دعوت نشده‌اند.

هشتگ‌های برتر ایرانی توییتر نیز شامل #برجام، #ایران، #دلار و #RoyalWedding است.

یک کاربر توییتر در مورد هشتگ دلار نوشته بود:

«وضعیت نابسامان بازار ارز و کمبود پول خارجی در ایران، بر اقتصاد آژانس‌های مسافرتی هم تاثیر گذاشته است. پس از اعلام تک نرخی شدن ارز، قیمت تور‌های خارجی تا دو برابر افزایش یافت.‌⁧‫#ارز‬⁩ ⁧‫#دلار‬⁩ ⁧‫#تور‬⁩ ⁧‫#تور_خارجی»

کاربر دیگری با هشتگ ایران توییت کرد:

«در ⁧‫#ایران‬⁩ یک نسل از دیگر نسلها فرصت اداره کشور را گرفت. بخشى از مشکلات امروز ناشى از شکاف نسلى در اداره کشور است. همان تفکراتى که مشکلات را بوجود آورده، مى خواهد حل مشکل کند! ‌آنانى که به نسلهاى پس از خود بى اعتمادند، اکنون کشته خود را درو کنند! #بحران_اعتماد‬⁩ ⁧‫#حکمرانى_خوب‬⁩ ⁧‫#مشارکت»

همچنین موگرینی در پیامی در مورد برجام گفته بود:

«اتحادیه اروپا تنها میتواند به صورت نمادین در ⁧‫#برجام‬⁩ باقی بماند. معاملات شرکتها و بانکهای خصوصی دست ما نیست.»

و اما امروز 30 اردیبهشت مصادف با 20 می سایه جشن و سرور بر سرجهان است و سایه تحریم‌های جدید بر سر ایران.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز