مسمومیت ۷۱ نفر در آذربایجان غربی با قارچ سمی

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۹:۵۳:۳۹
کد خبر: ۷۰۸۹۷۲
مسمومیت ۷۱ نفر در آذربایجان غربی با قارچ سمی
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت:بر اثر مصرف قارچ سمی تاکنون ۷۱ نفرمسموم و به مراکز درمانی استان انتقال یافته‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در ۲ ماه گذشته به علت بارش مناسب باران قارچ‌های سمی در مراتع، دامنه کوه‌ها و زمین‌های کشاورزی رشد یافته، اما بخش قابل توجهی از آن‌ها سمی و غیرقابل استفاده است.

باقر بهرامی افزود:امسال تعدادی از مردم بدون توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان، این قارچ‌های سمی را مورد استفاده قرار داده اند و بر اثر آن ۷۱ نفر مسموم و به مراکز درمانی استان انتقال یافته اند.

وی اضافه کرد:۲ نفر از شهروندان استان به خاطر استفاده از قارچ مسموم کبد خود را از دست دادند و در صف پیوند کلیه قرار دارند.

وی با اشاره به درمان ۴۱ نفر از این افراد در مراکز درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: ۳۰ نفر دیگر به علت شدت مشکلات گوارشی و خونی در بیمارستان بستری شده اند و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: ۲ نفر از این افراد نیز به علت آسیب جدی کبدی به بیمارستان شیراز انتقال یافتند تا در صف دریافت کبد پیوندی قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه امکان تشخیص قارچ سمی از روی ظاهر آن‌ها وجود ندارد، افزود: شهروندان به هیچ وجه از قارچ‌های رشد یافته در مزارع، دشت و مراتع استفاده نکنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز