عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با برنا عنوان کرد؛

شهردار تهران باید پاسخگوی سه سوال شهروندان تهرانی باشد/ تا پایان شهریور ۶۰۰ واگن به ناوگان مترو اضافه می شود

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۵:۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۰۹۲۶۹
شهردار تهران باید پاسخگوی سه سوال شهروندان تهرانی باشد/ تا پایان شهریور ۶۰۰ واگن به ناوگان مترو اضافه می شود
نژآد بهرام گفت: شهردار تهران با توجه به 3 سوال اصلی که شهروندان برای زیست پذیر شدن شهر تهران از او دارند، باید تمرکز خود را روی آن 3 الویت اصلی بگذارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، شهردار تهران روزگذشته  پیش از شروع  اولین روز کار  رسمی خود در ساختمان بهشت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات بافت فرسوده در الویت‌های برنامه‌ای وی قرار دارد. این درحالیست که مردم شهر تهران درخواست  رسیدگی به آلودگی هوا  و ترافیک سرسام‌آور تهران را از مسئولان شهری خواهان هستند .نائب رییس شورای شهر تهران از علت این تفاوت نگاه و الویت های اصلی شهرتهران به برنا گفت.

زهرا نژاد بهرام - عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه فعالیت‌های عمرانی محمد علی افشانی و اینکه شهر تهران دیگر نیازمند  پروژه‌های آنچنانی و بزرگ عمرانی نیست، آیا شهردار جدید می‌تواند به الویت‌های اصلی شهر تهران که توسعه مترو و حمل و نقل عمومی است، بپردازد، گفت: «نمی‌توان گفت چون سابقه فعالیتی افشانی در حوزه معاونت عمرانی بوده،  تنها یک فرد عمرانی است. شهردار تهران  زمانی استاندار بوده‌اند بنابراین می‌توان از همه ظرفیت‌های تجربی استانی ایشان  استفاده کرد ؛ در استانداری تنها به فعالیت عمرانی بسنده نمی‌کنند بلکه هزار نوع فعالیت‌ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد .»

وی با بیان این مطلب که از این جهت که ظرفیت‌های عمرانی شهر تهران به پایان رسیده و اگر هم وجود دارد پروژه‌های نیمه کاره‌ای است که باید به اتمام برسد، گفت: «تمرکز روی فعالیت‌های عمرانی جدید تا حدودی منطقی نیست اما باید تمرکز روی مواردی همچون الزام توسعه‌ی حمل ونقل عمومی و ریلی برای سطح شهر تهران باشد چون اصلی‌ترین مسئله تهران آلودگی هوا، ترافیک و زیست پذیر ساختن شهر تهران است.»

نژادبهرام با اشاره به این مطلب که آقای افشانی باید پاسخگو به این سوالات و انتظارات شهروندان باشد، اظهار کرد: «آنچه که مهم است مسائل فرهنگی اجتماعی هستند که پاشنه آشیل شورای پنجم محسوب می‌شوند؛ در واقع شهردار تهران با توجه به 3 سوال اصلی که شهروندان برای زیست پذیر شدن شهر تهران  از او دارند، باید تمرکز خود را روی آن 3 الویت اصلی بگذارد. من یقین دارم که آقای افشانی قادر هستند  این کار را انجام دهند زیرا سابقه این فعالیت‌ها را دارند و هم نسبت به این موضوع حساس هستند.»

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به بدهی‌های مالی شهرداری آیا شهردار جدید می‌تواند حمل و نقل عمومی را تا حد متوسط و مطلوب گسترش دهد، گفت: «توانایی شهردار در هماهنگ کردن پرداخت بدهی‌ها و تأمین منابع است. البته لازم نیست که تمام منابع را شهرداری ارائه دهد  و می‌تواند در قالب جذب سرمایه گذار و ... این کار  انجام دهد کما اینکه در دوره آقای نجفی این اتفاقات صورت گرفت. امیدواریم که تا پایان شهریور ماه شاهد ورود 600 واگن جدید به ناوگان مترو هستیم و  دو خط مترو که متوقف شده نیز فعال می شوند.»

 

نظر شما
پرونده ویژه