مسجد جامعی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

پل مانع اصلی نداشتن پاتوق فرهنگی در مرکز تهران/ بارویکرد جدید درشهرداری تبدیل کریمخان به راسته فرهنگی اتفاق خواهد افتاد

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۵:۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۰۹۳۷۲
پل مانع اصلی نداشتن پاتوق فرهنگی در مرکز تهران/ بارویکرد جدید درشهرداری تبدیل کریمخان به راسته فرهنگی اتفاق خواهد افتاد
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: «در سال 90 بحث تبدیل پل کریمخان به زیرگذر، جدی بود. با رویکرد جدید در شهرسازی و شهرداری ،تبدیل کریمخان به یک راسته فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.»

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ 7سال گذشته مدیر انتشاراتی ویستار اعلام کرده بود که قرار است خیابان کریمخان "گذر فرهنگی تهران" نام گیرد، گذری که با همکاری و موافقت شهرداری و شورای شهر قرار بود تا پایان همان سال چهره‌ای جدید به خود بگیرد. شهرداری که قرار بود پیاده روی این خیابان را اصلاح و زیبا کند، جلوی هر کتاب‌فروشی نیمکت، چراغ و تابلوی راهنما بگذارد و بیلبوردهای فرهنگی، نقشه فرهنگی منطقه و حتی سردیس نویسندگان شهیر در طول مسیر نصب شود، اکنون بعد از گذشت 7 سال و تغییر مدیریت شهرداری هنوز هیچ‌کدام از این کارها اجرایی نشده است.

لازم به ذکر است که حتی از جانب برخی افراد پیشنهاد شده بود که زیر پل کریمخان بهینه سازی شده و تبدیل به گالری فضاهای فرهنگی شود و همچنین شرایطی فراهم شود که تئاتر خیابانی آنجا اجرا شود.

برای جویا شدن از چرایی عدم اجرا این طرح با احمد مسجد جامعی گفت‌وگو کردیم . اجرایی نشدن طرحی لازم برای شهر تهران که پاتوق فرهنگی تقریبا ندارد.

احمد مسجد جامعی – عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در این خصوص گفت: «در گذشته برای خیابان کریمخان چنین طرحی در نظر گرفته شده بود تا به پاتوق کتابخوانی و راسته فرهنگی تبدیل شود.»

وی در تشریح علت اجرایی نشدن این طرح افزود: «مانع اصلی اجرا نشدن این طرح، پل کریمخان است که در آن نقطه وجود دارد. اگر بتوان پل کریمخان را به زیرگذر تبدیل کرد به تبدیل آن مکان به پاتوق کمک می‌کند. با همکاری سازمان زیباسازی هم طراحی شده بود که نورپردازی و سبک چراغ‌های برق خاص و متفاوت باشد و برای جلوی کتابفروشی‌ها اجرایی شود. این ایده و طرح به دوره مدیریت آقای سلیمی در منطقه 6 مربوط می‌شود که البته جلساتی هم در کتابفروشی‌ها صورت گرفت و بحث‌هایی هم در تهرانگردی‌ها در خصوص این طرح اجرا شد. امیدوارم که در این دوره زمینه اجرایی شدن تبدیل خیابان کریمخان به پاتوق فرهنگی فراهم شود.»

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این مطلب که از این قبیل پل‌های شبیه به کریمخان را در همه جا جمع می کنند، بیان کرد: «در آن زمان بحث اینکه پل کریمخان به زیرگذر تبدیل شود، جدی بود. اگر رویکرد جدیدی در شهرسازی  و شهرداری حاکم شود تبدیل کریمخان به یک راسته فرهنگی اتفاق خواهد افتاد و آن زمان ماشین‌ها از زیر عبور می‌کنند و آدم ها از رو؛ برخلاف چیزی که در چهار راه ولیعصر اتفاق افتاده است. به لحاظ شهرسازی اجرایی شدن این اتفاق نیازمند یک رویکرد جدید بود اینکه به پیاده رو اهیمت بدهیم و شهر را انسان محور ببینیم. به هرحال آن طرح اجرایی نشد اما همچنان کریمخان یکی از محلاتی است که برای پاتوق کتابخوانی پیش بینی شده است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز