در روز جهانی تنوع زیستی مطرح شد؛

کیخا: آب شرب در سیستان‌وبلوچستان تنها تا پایان شهریور وجود دارد/ ذخایر آب تالاب انزلی در حال کاهش است/ بحران آب در کشور جدی است

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۹:۳۱:۲۹
کد خبر: ۷۰۹۸۳۹
کیخا:  آب شرب در سیستان‌وبلوچستان تنها تا پایان شهریور وجود دارد/ ذخایر آب تالاب انزلی در حال کاهش است/ بحران آب در کشور جدی است
کیخا گفت : مسوولان برای حل مشکلات باید از خودگذشتگی بکنند، باید فداکاری کنند تا مشکلات حل شود و از منافع خود بگذرند در غیر این صورت اگر با همین روند ادامه بدهیم متاسفانه وضعیت از کنترل خارج خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، احمد علی کیخا، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی آب  امروز با حضور در مراسم روز جهانی تنوع زیستی گفت: «بحران آب در کشور جدی است. متاسفانه از نظر ذخایر آب در جایگاه مناسبی نیستیم به طوری که از ۲۳۲ کشور در رتبه ۲۳۱ قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه حتی در استان های پرآبی مثل گیلان هم با بحران آب روبر هستیم  گفت:  میانگین ذخایر آب تالاب انزلی هم در حال کاهش است.

کیخا با بیان اینکه در زابل کلا بارندگی نداریم افزود:  آب شرب استان سیستان فقط تا پایان شهریور ماه موجود است.»

وی افزود: «از گذشته برای چنین بحران هایی برنامه نداشتیم الان هم نداریم. گاهی مواقع بحران ها کتمان می شود. با عملکردی که ایجاد بحران کرده نمی توان بحران را حل کرد.»

او در خصوص فعالیت های بخش خصوصی در حوزه محیط زیست گفت: «در سال های گذشته قرار شد بخشی از مشکلات محیط زیست شهر یزد به بخش خصوصی سپرده شود ولی متاسفانه با واکنش های منفی برخی مطبوعات مواجه شدیم. بالاخره با رایزنی های بسیار قسمتی از مشکلات با کمک همین بخش خصوصی حل شد.وقتی با مردم صحبت می کنیم مردم برایشان جالب است چرا که معتقدند مسوولان وظیفه حل مشکلات را دارند. مسوولان برای حل مشکلات باید از خودگذشتگی بکنند، باید فداکاری کنند تا مشکلات حل شود و از منافع خود بگذرند در غیر این صورت اگر با همین روند ادامه بدهیم متاسفانه وضعیت از کنترل خارج خواهد شد.»

کیخا در ادامه بیان کرد: «اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان هیچ عملکرد و پاسخ کاربردی برای حل مشکلات محیط زیست ارائه نداده است. به نظر بنده از محضر قانون خصوصا در مبحث محیط زیست طبیعی حداقل های قانونی فراهم است اما با گذشت ۱ سال و اندی از تصویب قانون شاهد چندان عملکرد مثبتی نبودیم. لذا از مسوولان خواهشمندیم جدا به این موضوع رسیدگی کنند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز