عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

ترس از سیاسی شدن فضا مانع برگزاری تجمعات شاد در جامعه می شود/ قوه قضائیه در برابر شادی مردم سعه صدر داشته باشد

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۹:۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۱۰۹۶۰
ترس از سیاسی شدن فضا مانع برگزاری تجمعات شاد در جامعه می شود/ قوه قضائیه در برابر شادی مردم سعه صدر داشته باشد
سلحشوری گفت:«متاسفانه در کشور ما این تفکر وجود دارد که هر تجمع شاد و بانشاط مردم ممکن است ایجاد مشکل کند و تبدیل به تجمعات سیاسی شود لذا جلوی تجمعات شاد تا جای ممکن گرفته می شود و نمادهای شادی برای مردم فراهم نمی شود از همین جهت ما با جامعه ای ناشاد مواجه هستیم .»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، هر جامعه ای برای بقای حیات اجتماعی خود  و رشد خلاقیت ها و محیا شدن فضا برای رشد و پیشرفت  به شادی و انسان های شاد نیاز دارد  زیرا انسان تا شاد نباشد و حس آرامش و امید  نداشته باشد  به حتم نمی تواند به درستی فکر کند و  میزان خلاقیت در ذهن در فضای افسرده و ناامید به صفر می رسد و به این ترتیب پیشرفت متوقف می شود . داشتن  فضای آرام و  شادی  از اساس حقوق شهروندی است و مهیا کردن آن از اصلی ترین  وظایف دولتمردان و مسوولان است .

اینکه چرا در مقابل تجمع شاد مردم و بخصوص  جوانان همیشه یک برخورد تند و منع کننده وجود دارد و چرا اساسا تصور این است که هر تجمع شادی فحشا ایجاد می کند  با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، پروانه سلحشوری گفت و گویی داشتیم که چنین توضیح داد که  در ادامه می خوانید.

سلحشوری در خصوص چرایی برخورد با هر تجمع شادی بخش در جامعه با نگاه اینکه این تجمع ها بستر ایجاد فحشا است به خبرنگار اجتماعی برنا گفت:«  فحشا تعریف مشخص و حد و حدود معینی دارد اما متاسفانه برخی از کارگزاران و دستور گیران  ما این رویکرد را در پی گرفته اند و هنوز به این مسئله  عمیقا پی نبرده اند  که یکی از رویکردهایی که می تواند به تعادل و حفظ حیات اجتماعی هر جامعه کمک کند شادی، همدلی، نشاط و حضور جمعی مردم در کنار یکدیگر است. متاسفانه در کشور ما این تفکر وجود دارد که هر تجمع شاد و بانشاط مردم، ممکن است ایجاد مشکل کند و تبدیل به تجمعات سیاسی شود. لذا جلوی تجمعات شاد تا جای ممکن گرفته می شود و نمادهای شادی برای مردم فراهم نمی شود. از همین روی ما با جامعه ای ناشاد مواجه هستیم که پویایی و نشاط کافی در آن دیده نمی شود و حتی جوانان جامعه هم از افسردگی و ناامیدی رنج می برند.»

وی افزود: وقتی امکان تجمع شاد و بانشاط در فضاهای عمومی با حضور خانواده ها و تحت کنترل از جوانان سلب شود،  آن ها در فضاهای خصوصی و دور از چشم خانواده حضور بهم می رسانند که برخی از این فضا ها خود منشا هزاران آسیب اجتماعی است.

سلحشوری در خصوص راه حل  راهبردی برای گذر از اینگونه تفکر های تند و رسیدن به یک تعادل مناسب که نتیجه آن ایجاد بستر مناسب برای شادی مردم و دور شدن آنها از نا امیدی و افسردگی باشد گفت :« ما برای حضور مردم در تجمع های شاد و شادی بخش و دور هم جمع شدن اجتماعی  منع قانونی نداریم تا قوه مقننه در پی حل آن باشد بلکه اینکار همیاری قوه مجریه و لزوم سعه صدر قوه قضاییه را می طلبد. البته وظایف شهرداری ها در خصوص برقراری پاتوق ها و مراکز تجمع شاد و بی خطر مردم را نباید نادیده گرفت.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز