معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبرو هستیم

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۱۵۴۲
در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبرو هستیم
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبرو هستیم گفت: «باید تلاش کنیم برای سلامتی نسل آینده فعالیتهای حرکتی را توسعه دهیم.»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی دانش آموزان شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیون دانش آموز در المپیادهای ورزشی در  سطح کشور شرکت کردهاند ، گفت: «برگزاری المپیاد ورزشی در استانها از مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزشی در مدارس به شمار می رود.»

او مدرسه را کانون تربیت و تحول محله معرفی کرده و نقش ورزش را به عنوان پیش قراول و پیش گام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بی بدیل دانست.

حمیدی ادامه داد: «مدرسه محوری، کیفیت گرایی، همگانی کردن فعالیت ها، برنامه محوری، علمی و تخصصی بودن برنامه ها، اخلاق محوری و مشارکت محوری برنامه‌های ما در ۷ سیاست ماخوذ از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رنگ و بو و جهت پیدا کرده که ما آن را به "مکتب عام" تعبیر کرده ایم.»

حمیدی با اشاره به افزایش ساعت ورزش به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش که نقش مهمی در افزایش فعالیت های حرکتی دانش آموزان دارد گفت: «درس تربیت بدنی در کلاس دوازدهم با دو ساعت درس تربیت بدنی آغاز می شود و ۴۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است.»

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: «اگر ۷۰۰۰ کانون درون مدرسهای به ظرفیت کانونهای برون مدرسه ای اضافه شده است و اگر ورزش صبحگاهی و حیات پویا اتفاق افتاد، همه اینها با دیدگاه های برگرفته از سند تحول بنیادین اجرا شده است. اجرای سند تحول بنیادین باید با پروژه‌هایی باشد که یک امتداد شاغولی با منویات و آموزه های سند تحول  دارد.»

او اضافه کرد: «ما نه تنها برنامه های عمومی را مدرسه محور کرده ایم بلکه برنامه های ورزش قهرمانی را هم مدرسه محور برگزار می کنیم.  مسابقات ورزشی باید از درون مدرسه بجوشد. آموزش و پرورش منشا جوشش استعدادهاست.»

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «من به تمام مدیران ارزشمند مدارس کشور تعظیم می کنم بویژه مدیرانی که در حوزه اجرایی کردن سند تحول مشارکت فعال دارند. امروز شادی مدرسه در گرو توسعه فعالیت های ورزشی است. افزایش انس بچه ها به مدرسه در گرو افزایش فعالیت های مفرح و تربیت بدنی است.»

حمیدی با بیان اینکه در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبرو هستیم افزود: «باید تلاش کنیم برای سلامتی نسل آینده فعالیت های حرکتی را توسعه دهیم، امروز به جوانانی که از نظر جسمانی قوی باشند نیازمند هستیم. امروز به عنوان یک کارشناس می گویم، حرکت و تحرک و پویایی برای نسل ما از فرمول های مندلیف و فرمول های فیزیک مهمتر است. سلامت در اولویت قرار دارد. سلامت و علم باید در کنارهم باشد.»

عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اشاره به اینکه انسانها باید توانمند باشند و انسان توانمند انسانی است که تربیت شده باشد افزود: «در تربیت افراد جامعه می بایست هم به تربیت جسمی و بدنی و هم تربیت دانش و آموزش و علم و هم تربیت معنوی و اخلاقی توجه نمود. این تربیت در منزل و مدرسه صورت می پذیرد.»

با تاکید بر توجه بیشتر به مدارس افزود: «اگر آموزش و پرورش بخواهد درست شود که یک بخشی از نظام تعلیم و تربیت است باید مدارس توانمند شوند.»

او ضمن ابراز خرسندی از این مطلب که در حوزه تربیت بدنی قدم های شایسته ای در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداشته شده است گفت: «حیات پویا در دوره ابتدایی، المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات آموزشگاهی و ... مقدمه ای است که بقیه ی امور هم به مدرسه سپرده شود. هر کاری به مدرسه سپرده شود وضعیت بهتر شده است. اصل مدرسه باید باشد تا شاهد وضعیت بهتری باشیم.»

او با تقدیر از تک تک مدیران اضافه کرد: فقر حرکتی و عدم نشاط را می توان با ورزش برطرف کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه از صادر شدن بخشنامه های بیش از حد و بی مورد به مدارس جلوگیری خواهد شد و از کسب مقام‌های ورزشی و انجام فعالیتهای ورزشی در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز