آب‌درمانی؛

آب بنوشید؛ لاغر شوید!

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۸:۲۲:۱۵
کد خبر: ۷۱۲۹۳۶
آب بنوشید؛ لاغر شوید!
آب درمانی روشی ساده و با فواید بسیار است. افزون بر این، شما نیازی به ایجاد تغییرات چشمگیر و استفاده از حداکثر توانایی هایی خود برای دنبال کردن آن ندارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اضافه وزن و چاقی یکی از شایع ترین مشکلات سلامت در دنیای امروز محسوب می شود. اگرچه ممکن است در حال حاضر فردی سالم به نظر برسید، اما کیلوهای اضافه می توانند در آینده پیامدهایی منفی برای شما به همراه داشته باشند. در همین راستا، روش هایی که به کاهش وزن کمک می کنند نیز روند افزایشی محبوبیت خود را شاهد هستند.

از آنجایی که شرایط بدن همه افراد شبیه به هم نیست، تلاش های شما برای کاهش وزن ممکن است نتیجه دلخواه را به همراه نداشته و احساس ناامیدی در شما شکل بگیرد. اگر به دنبال گزینه های جدید یا روشی ساده‌تر برای کاهش وزن هستید، آب درمانی یکی از گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید.

آب درمانی روشی ساده و با فواید بسیار است. افزون بر این، شما نیازی به ایجاد تغییرات چشمگیر و استفاده از حداکثر توانایی هایی خود برای دنبال کردن آن ندارید.

آب درمانی برای کاهش وزن از کجا سرچشمه می گیرد؟

اگرچه در دنیای غرب آب درمانی از شهرت هرچه بیشتری برخوردار شده است، اما تا پیش از این روشی بسیار شناخته شده در ژاپن بوده است.

در ژاپن از آب درمانی برای پاکسازی معده و بهبود شرایط دستگاه گوارش استفاده می شود. افزون بر این، ژاپنی ها کشف کرده اند که این روش به کسب انرژی بیشتر و همچنین کاهش وزن کمک می کند.

به طور سنتی، نوشیدن آب به میزان کافی چند دقیقه پس از بیدار شدن از خواب توصیه شده است.

چند ساعت ابتدایی صبح در ژاپن به عنوان «ساعات طلایی» شناخته می شود. مردم این کشور معتقدند که در این بازه زمانی، نوشیدن آب به طور قابل توجهی عملکرد دستگاه گوارش و به طور کلی شرایط سلامت انسان را بهبود می بخشد.

آب درمانی چیست؟

اگرچه نام این روش ممکن است پیچیده به نظر برسد یا این ذهنیت را ایجاد کند که با روشی بسیار محدودکننده مواجه هستید، اما در حقیقت شرایط کاملا برعکس است.

آب درمانی دارای برخی قوانین یا مراحل خاص است که دنبال کردن آنها دشوار نیست. این قوانین شامل موارد زیر می شوند:

زمانی که از خواب بیدار می شوید، بین 400 تا 600 میلی لیتر آب طبیعی می نوشید. انجام این کار پیش از این که غذا بخورید اهمیت دارد. در مجموع، این مقدار چیزی بین 4 تا 6 لیوان آب می شود. بهتر است آب گرم باشد یا از دمای اتاق برخوردار باشد. شما می توانید برای بهبود عطر و طعم آب مقداری آبلیمو تازه به آن اضافه کنید، اما نباید از شیرین کننده استفاده شود.

دندان های خود را مسواک زده و پیش از این که هر گونه ماده غذایی مصرف کنید، 45 دقیقه صبر کنید. اگر هنگام بیدار شدن از خواب با احساس گرسنگی مواجه بودید نگران نباشید زیرا نوشیدن این مقدار آب به احساس پری کمک خواهد کرد و انتظار 45 دقیقه ای امکانپذیر خواهد بود.

سپس، یک صبحانه سبک مصرف کنید، اما باید صبحانه ای کامل باشد که مواد مغذی ضروری را در اختیار شما قرار می دهد. آغاز روز با مصرف غذاهای طبیعی، ارگانیک و با کیفیت بالا اهمیت دارد. از غذاهای فرآوری شده، گوشت ها و چربی های مضر پرهیز کنید. اسموتی ها یا سالادها، و یا ترکیبی از جو دوسر، مغزهای خوراکی، و شیر گزینه های خوبی هستند.

وعده های غذایی دیگر شما نیز باید سبک باشند تا آب درمانی عملکرد خود را به خوبی نشان دهد.

طی دو ساعت پس از غذا خوردن باید از نوشیدن هرگونه مایع پرهیز کنید. با این وجود، مصرف دو لیتر آب در روز توصیه شده است که باید به ان توجه داشته باشید.

توصیه های عمومی برای آب درمانی به منظور کاهش وزن

شما می توانید اندکی نمک به آب اضافه کنید تا هیدراتاسیون یا آبرسانی به بدن تسهیل شود. اما اگر نمک می تواند مشکل خاصی برای سلامت شما ایجاد کند، نسبت به انجام این کار محتاط باشید. اگر پزشک به شما دنبال کردن یک رژیم غذایی کم سدیم را توصیه کرده است، از افزودن نمک به آب پرهیز کنید. خواهید دید که بدن شما تمام آب مورد نیاز خود را به طور طبیعی جذب خواهد کرد.

از مصرف قهوه، الکل، یا هرگونه محرک دیگر پرهیز کنید. مصرف این قبیل نوشیدنی ها شما را در معرض آسیب قرار می دهد، در شرایطی که آب درمانی با هدف تقویت سلامت انجام می شود. برای پیشگیری از هر گونه آسیب برای مدتی مصرف این نوشیدنی ها را کنار بگذارید. اگر به دنبال یک نوشیدنی با عطر و طعم بهتر هستید، اسموتی های سبز یا آبمیوه های طبیعی در مقادیر کوچک گزینه های خوبی هستند.

اگر به یک بیماری مبتلا هستید که نیازمند مراقبت و کنترل رژیم غذایی است، از آب درمانی تنها پس از مشورت با پزشک خود استفاده کنید.

 

نظر شما