تحقیقات؛

ابرو‌های پُر پشت، نشانه چیست؟

۱۳۹۷/۰۳/۱۴ - ۲۱:۰۶:۱۵
کد خبر: ۷۱۴۱۶۲
ابرو‌های پُر پشت، نشانه چیست؟
دانشمندان معتقدند افراد نارسیسیست و خودشیفته (دونالد ترامپ)، ابروهای ضخیم‌تر و پرپشت‌تری نسبت به سایرین دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، بر اساس تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه تورنتو به رهبری دکتر میراندا جیاکومین، افراد خودشیفته دارای ابروهای متمایز، ضخیم‌تر و متراکم‌تر نسبت به بقیه هستند.

وی در مقاله منتشرشده در مجله Personality توضیح داد که چنین افرادی به‌طور طبیعی ابروهای پرپشت‌تری داشته و با تمیزکردن ابرو سعی می‌کنند دیگران متفاوت بودن آن‌ها را تشخیص دهند.

افرادی مانند کیم کارداشیان، مدونا، سایمون کاول، مریلین مونروئه و ... ممکن است در این دسته قرار گیرند.

اما به‌راستی ابروهای ضخیم شخصیت افراد را نشان می‌دهد؟

روان شناسان از طریق برخی شواهد به‌دست‌آمده چنین فرضی را تائید می‌کنند.

از مردان و زنان شرکت‌کننده در نظرسنجی خواسته شد تا عقیده خود را درباره جمله «اگر من بر دنیا حکومت می‌کردم، جهانی بهتر داشتیم» بیان کنند.

سپس تصویر شرکت‌کنندگان هنگام بیان اظهارنظر خود، گرفته شد. سپس تصاویر گرفته‌شده به گروه دیگری نشان داده شد که آن‌ها به‌خوبی می‌توانستند افراد خودشیفته را از روی ابرویشان شناسایی کنند. اما وقتی تصویر ابروهای افراد محو شد، دیگر قادر به شناسایی و وجه تمایز میان آن‌ها نبودند.

در تحقیقی دیگر تنها با نشان دادن ابروی افراد، گروه مشارکت‌کننده قادر به تشخیص افراد خودشیفته شدند.

شناسایی افراد مشهور و سلبریتی از طریق ابروی آن‌ها قبلاً انجام‌شده است و به گفته دکتر جیاکومین افراد خودشیفته، توجه و تحسین را خیلی دوست دارند و ممکن است ابروهای متمایز خود را حفظ کرده تا شناخته شده و در ذهن مردم بمانند. این امر می‌تواند حس مثبت انگیزی را زیاد کند.

از سوی دیگر به گفته این محقق، ابروهای پرپشت، به مردانگی و زنانگی کمک کرده و باعث جذابیت جنس مخالف می‌شده است. این امر دلیل رنگ کردن، تاتو و یا بوتاکس را در افراد توجیه می‌کند تا با دادن قوس به ابرو برجستگی را نشان دهند. ابروها دلاوری را به طرف مقابل دیکته می‌کند و این در برخورد با جنس مخالف با حس برتری‌جویی همراه می‌شود.

 

نظر شما