در گفت و گو با خبرگزاری برنا مطرح شد؛

پاسخ مشاور رسانه ای عارف به اظهارات زیباکلام در خصوص عملکرد فراکسیون امید

۱۳۹۷/۰۳/۱۴ - ۱۳:۰۹:۴۰
کد خبر: ۷۱۴۳۷۷
پاسخ مشاور رسانه ای عارف به اظهارات زیباکلام در خصوص عملکرد فراکسیون امید
خامسیان گفت : « نمی توان به قطع یقین گفت جوانان ناامید شده اند، نمی توان هم تمامی مسائل را به گردن فراکسیون امید انداخت. نه تنها دکتر عارف، بلکه همه کسانی که نقشی در گفتمان اصلاح طلبی دارند در قبال این موضوع مسوول هستند.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، صادق زیباکلام، مدرس دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی، در گفت و گو روزگذشته خود  با خبرنگار برنا، اذعان داشت که مقصر ناامیدی جوانان فراکسیون امید است که در طول راهیابی به مجلس، اقدامی در این راستا انجام نداده و تا وقتی که رهبری اصلاحات تغییر نکند، ما شاهد تغییر جدی در این خصوص نخواهیم بود.

و اما در جواب به اظهارات اخیر  صادق زیباکلام، علیرضا خامسیان، مدیر روابط عمومی بنیاد امید در گفت و گو با برنا در برابر اظهارات وی در خصوص عملکرد رئیس فراکسیون امید واکنش نشان داد. 

خامسیان با بیان اینکه آقای زیبا کلام استاد بنده هستند ولی  انتظاری که از  یک چهره علمی و مدرس دانشگاه می رود، این است که سخنانی را بیان دارند که مطابق با واقعیات روز جامعه است گفت :  اظهارات اخیر آقای زیباکلام به نظر می رسد از این اصل دور باشد . نمی توان این ادعا را داشت که  تمامی جوانان جامعه از اصلاحات عبور کرده اند .شما به نتایج انتخابات هیات رییسه مجلس نگاه کنید به وضوح  استقبال جوانان از قدرت نمایی فراکسیون امید در فضای مجازی  در این انتخابات را مشاهده می کنید و این مهم خلاف ادعای آقای زیباکلام است که می گویند جوانان از جریان اصلاحات عبور کرده است.

وی در خصوص کمرنگ تر شدن شور و اشتیاق جوانان نسبت به زمان انتخابات و سرخوردگی و خشم فرورخورده این قشر جامعه گفت: وقتی دولت به عقبه گفتمانی اش که باعث رای آوریش شده بی توجه باشد و حتی حاضر به مشورت با فراکسیون امید که حامی دولت است نیست باعث می شود پایگاه اجتماعی اش که شامل جوانان است را دیگر به مانند گذشته نداشته باشد.

خامسیان افزود: آقای روحانی و دولتمردانش باید به صورت منظم با جوانان که در زمان انتخابات تمام قد از ایشان حمایت کرده اند جلسه بگذارد و حرفهای آنان را بشنود نه اینکه اینگونه جلسات تنها به سالی یک بار آن هم در ضیافت افطار باشد.

وی در خصوص توجهات  فراکسیون امید و اقدامات اعضای آن برای بهبود وضعیت جوانان گفت: فراکسیون امید همیشه به جوانان اهمیت داده است از جمله آن می توان به تلاش رییس و اعضای این فراکسیون برای تصویب طرح منع به کارگیری بازنشستگان  اشاره کرد . اگر به صحبت های دکتر عارف توجه کنید، کلید واژه جوانان هیچوقت در صحبت هایشان کمرنگ نیست و تلاش ایشان و فراکسیون امید برای بهبود وضع جوانان تا حدودی ثمربخش هم بوده است.بنیاد امید تحت ریاست دکتر عارف ولی با محوریت جوانان اداره می شود و محلی است برای کادرسازی جوانان و این مهم باور و اعتقاد قلبی دکتر عارف است.

وی افزود: محمدرضا عارف همواره وظیفه خود در مقابل جوانان را انجام داده و انجام خواهد داد و اگر ناامیدی در بین جوانان است یکی از دلایل آن معطوف به نوع عملکرد مسئولین اجرایی است .

خامسیان در خصوص اینکه با تمام این توجه به حضور جوانان توانا در جایگاه مدیریتی علت عدم معرفی یک گزینه جوان از سوی ریاست فراکسیون امید به شهرداری تهران و حمایت از نامزدهای جوانتر چه بود گفت: خیلی مواقع، اخبار و اطلاعات نادرستی بین افراد جامعه نشر پیدا می کند. این موضوع نیز یکی از اطلاعات نادرستی است که شاید خیلی از افراد از آن اطلاعات کافی نداشته باشند. یکی از ملاک هایی که همواره در خصوص انتخاب شهردار به شورای شهر توصیه می شد، جوان گرایی بود و یکی از دلایل استنکاف آقای عارف از پذیرش سمت شهردار تهران این بود که می خواست راه برای جوانان در این خصوص باز باشد هر چند تصمیم گیر نهایی اعضای شورای شهر هستند.

وی در پاسخ به اظهارات صادق زیبا کلام که بیان داشته بود رئیس فراکسیون امید هیچ عکس العمل جدی در برابر مشکلات جوانان در صحبت هایش در دو سال گذشته نداشته است به چندین سخنرانی، مصاحبه و نطق  پیش از دستور عارف در مجلس استناد کرد و گفت: اگر به تمامی این موارد توجه شود، دیده خواهد شد که کلیدواژه جوانان از میان صحبت های دکتر عارف حذف نشده است . عبارت "می خواهم پلی باشم برای ورود جوانان به مجلس"  جمله ای بود که ایشان در آستانه انتخابات مجلس دهم بیان داشت برای سهمیه ۳۰ درصدی جوانان در آن انتخابات .

این فعال رسانه ای در ادامه گفت: همه مسوولان و ارگان ها، خصوصا دولت که توان اجرایی در دست دارد و شور و اشتیاق جوانان در رای آوری آن ها نقش موثری داشت، باید بیشتر به مسئله جوان گرایی توجه کنند. ریاست جمهوری نباید تنها به یک ضیافت افطاری که تنها سالی یک بار برگزار می شود به ملاقات با جوانان بسنده کند. هیچکدام از دولتمردان، جلسه ای برای ملاقات با جوانان در طول سال ندارند. یا یک مثال بارز دیگر این است که ما همچنان شاهد فضای امنیتی در دانشگاه ها هستیم که البته این فضا می تواند ناشی از عملکرد ارگان ها و نهاد های غیردولتی باشد. اما ریاست جمهوری می تواند به طور شفاف با جوانان گفت و گو داشته باشند. و برعکس آن هم گفت و گو های متعدد عارف و دیدار هایش با جمعیت ها و تشکل های مختلف جوانان است. اما باز هم تاکید می کنم که همه مسوولان از جمله دکتر عارف باید توجه بیشتری به جوانان معطوف داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نمی توان به قطع یقین گفت تمام جوانان ناامید شده اند، اما نمی توان تمامی مسائل را به گردن فراکسیون امید انداخت. فراکسیون یک نهاد حاکمیتی اصلاح طلبان است که گام هایی هم در این خصوص برداشته است. اما دولت که توان اجرایی دارد باید به این مسائل تحقق عینی ببخشد. جوانان پست نمی خواهند، جوانان ارج و قرب می خواهند به این گونه ای  نباشد که یک دختر جوان به دلیل نوع حجابش مورد اهانت و توهین نیروی انتظامی قرار گیرد. این ها باعث سرخوردگی می شود. نه تنها دکتر عارف، بلکه همه کسانی که نقشی در گفتمان اصلاح طلبی دارند در قبال این موضوع مسوول هستند.

او در پایان در خصوص مانع عملی شدن به کارگیری جوانان با وجود تاکیدات و سخنان بسیار از سوی همه مسئولان عالی رتبه حکومتی و دولتی در این خصوص گفت: موضوعی که از اول انقلاب در خصوص آن فرهنگ سازی درستی صورت نگرفت همین بود. نسل اولی ها نمی خواهند از منصب خود کناره گیری کنند. از طرفی اگر بخواهیم مسوولی را انتخاب کنیم به واسطه تجربه زیاد، به سراغ افراد جوان نمی رویم. یکی از معضلات ما همواره همین موضوع بوده است. علت دوم هم این است که نمی توان کشور را از یک نیروی با تجربه محروم کرد در صورتی که برای آموزش صحیح و کارآمد مدیر جوان برنامه ریزی نشده است. باید در این خصوص اتاق فکری تشکیل شود که جوانان متخصص در امور تخصصی خود زمامدار باشند و افراد با تجربه نیز، تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز