دختر ۱۵ ساله چگونه به چهره مطرح اپل تبدیل شد

۱۳۹۷/۰۳/۱۶ - ۰۶:۰۳:۰۲
کد خبر: ۷۱۴۷۴۲
دختر ۱۵ ساله چگونه به چهره مطرح اپل تبدیل شد
آماندا ساوتورث کسی که در کنفرانس توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اپل در سال ۲۰۱۷ حاضر بود و امسال در آستانه برگزاری همان کنفرانس نام او بار دیگر بر سر زبان‌ها است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، برنامه‌نویسان و افرادی که از سنین پایین فعالیت‌های تخصصی مخصوصا در حوزه کامپیوتر و آی‌تی را آغاز کرده‌اند همواره برای دیگران به شکل چهره‌های مبهم و افرادی مرموز بوده‌اند. اما حقیقت‌ آنکه این افراد نیز مانند دیگران زندگی عادی و روالی مرسوم دارند.

 نمونه آن را می‌توان در زندگی آماندا جست‌وجو کرد. کسی که در کنفرانس توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اپل در سال ۲۰۱۷ حاضر بود و امسال در آستانه برگزاری همان کنفرانس نام او بار دیگر بر سر زبان‌ها است.

پدیده اپل در سال ۲۰۱۷

آماندا ساوتورث نیز مانند اغلب توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری وقتی برای اولین بار قرار شد که به کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل برود اضطراب زیادی داشت. او در آستانه کنفرانسی (۲۰۱۷) خود را در دنیای اپلیکیشن‌های اپل معرفی کرده بود که قرار بود علاوه بر برخی خدمات نرم‌افزاری، سیب گاز زده محبوب برخی سخت‌افزارهای جدید را نیز رونمایی کند. آماندا با ۱۵ سال سن، جوان‌ترین دولوپری بود که در این مراسم حضور پیدا می‌کرد. رکوردی شگفت‌انگیز که البته برای خودش چندان مهم نبود.

آماندا کدنویس خودآموخته‌ای است که از شش سال پیش کار را آغاز کرده است. وقتی تازه به کلاس هفتم رفته بود کد نویسی حرفه‌ای را آغاز کرد. او در هفته ۳۰ ساعت برای انجام پروژه‌های کدنویسی وقت صرف می‌کند. در آغاز او به ایجاد ربات‌ها و برنامه‌نویسی میکرو کنترلرها می‌پرداخت و پس از آن وارد دنیای وب و توسعه iOS شد.

وقتی او ۱۲ ساله بود تمام این کارها را در کنار تکالیف مدارسش انجام می‌داد. دو سال پس از آنکه آماندا این دو مسیر متفاوت را موازی یکدیگر دنبال می‌کرد، پس از آنکه کار ۳۰ ساعته در هفته و تکالیف توامان مدرسه بر او فشار می‌آورد، تصمیم گرفت مدرسه عمومی را ترک کرده و تحصلات خود را در خانه ادامه دهد. به این ترتیب او فرصت بیشتری برای کدنویسی نیز پیدا می‌کرد. از این رو در دو سال گذشته آماندا با فراغ بال به کدنویسی می‌پردازد. چرا که در خانه امکانات بیشتری برای این کار دارد و از سوی دیگر، خبری از استرس تکالیف مدرسه نیست.

او در رابطه با برنامه جدیدی که در دو سال اخیر دنبال می‌کند می‌گوید: «این روها ۵ ساعت در روز کدنویسی می‌کنم و دو ساعت هم برای درس خواندن وقت می‌گذارم. این موضوع به برنامه‌های من نظم داده است.

دنیای پیچیده آماندا

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که آماندای جوان تولید کرده برنامه‌هایی نیست که از دختر بچه ۱۵ ساله انتظار می‌رود. برنامه AnxietyHelper یکی از محصولاتی است که او ساخته است. این اپلیکیشن برای ابجاد و کنترل بهداشت روانی در جوانان طراحی شده است. این اپلیکیشن اطلاعات مفصلی درباره استرس، اضطراب و افسردگی در خود دارد. راهنماهای اپ برای تقابل با حمله‌های پنیک و موج حملات اضطرابی نیز برای نوجوانان و جوانان کارآمد است. همچنین پیوندهایی به منابع بیرونی نیز در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

آماندا معتقد است که استفاده از این اپ زندگی را برای کاربر ساده‌تر می‌کند. چرا که هیچ موضوع عجیبی در تقابل با بیماری‌ها و مشکلات روانی وجود ندارد و این اپلیکیشن برای روبرو شدن با این مشکلات به فرد کمک می‌کند.

اپلیکیشن AnxietyHelper صفحه‌ای در برنامه تامبلر دارد. آماندا گهگاهی در ارتباط با بهداشت روانی در این صفحه موضوعاتی را می‌نویسد و عکس‌هایی نیز از زندگی شخصی‌اش منتشر می‌کند. در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر فالوور او را در تامبلر دنبال می‌کنند.

او در مورد رابطه‌اش با طرفداران می‌گوید که احساس مادرانه‌ای نسبت به تک‌تک آنها دارد و گمان می‌کند که با توسعه اپلیکیشن و فعالیت‌هایی از این دست می‌تواند به افراد بیشتری کمک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز