گزارش برنا از حال و هوای پایتخت در چند قدمی جام جهانی ؛

شهرداری بگوید چرا نشانه‌ای از جام جهانی در شهر نیست

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۵:۰۴:۰۳
کد خبر: ۷۱۴۸۴۶
شهرداری  بگوید چرا نشانه‌ای از جام جهانی در شهر نیست
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص نبود المان‌هایی از نزدیک شدن به جام جهانی گفت: «وزارت ورزش‌وجوانان باید به نوعی درخواست کننده و سفارش دهنده باشد و اجرا کننده سازمان زیباسازی و شهرداری تهران است. اگر سوالی هم از این بابت وجود دارد باید از سازمان زیباسازی شهرداری تهران پرسید.»

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  جامعه ایرانی افسرده است و از هر 4 ایرانی یک نفر معضل روانی دارد ؛ این آمار را شخص وزیر بهداشت همین چند وقت پیش اعلام کرد . آمار تکاندهای که به نظر باید مسئولان برای رفع آن از هر بستری که میتوانند استفاده کنند تا اجتماع ایرانی را از افسردگی دور کنند و کمی به سمت نشاط و شادی ببرند تا سایه افسردگی معضلات بزرگتری را برای جامعه  ایجاد نکند.

 و اما با نزدیک شدن به جام جهانی در فضای کشورهای حاضر دراین مسابقه بزرگ ورزشی جهان  شاهد نشانه‌هایی از این حضور  هستیم. ایران امسال جزو حاضران دراین مسابقه جهانی است ولی شهرهایش نشانه‌ای از این حضور ندارند و انگار نه انگار که جام جهانی همین چند روز دیگر آغاز می‌شود.

شهر دود گرفته  و خاکستری تهران که بازنمایی از شهروندانِ پر اضطراب و ناآرام خود است، نیازمند شادی و رنگ‌های جذاب‌تر است. حال برای اینکه بدانیم با توجه با شروع جام جهانی مدیریت شهری چه تصمیم‌هایی در این خصوص گرفته که تاکنون هیچ نشانه‌ای از اتفاق جهانی که می‌تواند بستری برای نشاط جامعه و گردهمایی‌های شاد باشد نیست با رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت‌وگو کردیم که در ادامه آن را خواهید خواند.

زهرا صدر اعظم نوری - رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون هیچ اقدام نشاط آوری در شهر تهران با توجه به آغاز جام جهانی فوتبال صورت نگرفته است، بیان کرد: «شاید در این خصوص مسوولان ذی ربط دلایلی مشخصی را در نظر گرفته‌اند. با توجه به رویه‌ای که در گذشته وجود داشته برای هر مناسبت، زمانی را مشخص می‌کنند و در آن محدوده زمانی تبلیغات محیطی انجام می‌شود و همچنین یک‌سری اقدامات را در سطح شهر دنبال خواهند کرد. در خصوص جام جهانی، شاید اگر تبلیغات محیطی زودتر از زمان مشخص خود صورت بگیرد دیگر نتواند تأثیر و ماندگاری خود را سطح شهر بگذارد و برای مقطعی که قرار است برنامه اجرا شود دیگر تبلیغات ادامه پیدا نکند. در مورد زمان اقدامات اجرایی جام جهانی در جریان نیستم اما به هرحال وزارت ورزش‌وجوانان باید به نوعی درخواست کننده  و سفارش دهنده باشد و  اجرا کننده  سازمان زیباسازی  و شهرداری تهران است. اگر سوالی هم از این بابت وجود دارد باید از سازمان زیباسازی شهرداری تهران پرسید که چرا تاکنون شهر تهران نشانه ای از نزدیک شدن و آغاز جام جهانی ندارد و  اقدامی  صورت نگرفته است.»

وی در پاسخ به این سوال که به جز این مورد، شهر تهران تهی نشانه های ایجاد نشاط و شادابی است و پیامد آن را می‌توان در خشم و اضطراب شهروندان تهرانی مشاهده کرد، چرا با توجه به آمارهای نگران کننده وزیر بهداشت از وضعیت روانی افراد جامعه هیچ تلاشی برای بستر سازی محیط سرزند و با نشاط برای رفع اندکی از معضل افسردگی شهروندان صورت نمی گیرد، اظهار کرد: «اینگونه قضاوت درست نیست. معمولا در مناسبت‌های مختلف، تبلیغات محیطی در سطح شهر انجام می‌شود برای مثال در ایام عید شاهد شادی و نشاط در شهر با ایجاد راسته‌های فرهنگی بودیم. نقاط مثبت و نقاط منفی را باید به همراه هم دید نه اینکه تنها به نکات منفی توجه کرد اما لازم به ذکر است که باید در سطح شهر  از رنگ‌های بیشتری استفاده کرد  و همچنین این رنگ‌ها باید رنگ‌های شادی آور و پرنشاط‌تری در سطح شهر و محیط شهری باشند تا بتوانند نشاط و شادابی را به شهروندان یک جامعه القاء کنند.»

رییس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری در پاسخ به این سوال که چرا شورای شهر عملکرد ضعیف سازمان زیباسازی را مورد انتقاد قرار نمی‌دهد، بیان کرد: «سازمان زیباسازی بر اساس برنامه فعالیت می‌کند یعنی بنابر برنامه‌ای که تصویب شده و بودجه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده است. باید در نظر گرفت که هر سازمان و ارگانی باید متناسب با برنامه و بودجه مصوب حرکت کند؛ نه اینکه در هر شرایطی هر برنامه‌ای را با هر هزینه‌ای نامعلوم اجرا کند و در انتها با بدهی‌های مالی مواجه شود اما این موضوع نباید با شادی و ایجاد شور رنگ‌آمیزی در شهر مغایرت داشته باشد. باید از سازمان زیباسازی پیگیری کرد تا برنامه‌های خود را برای شادی و نشاط جامعه اعلام کند.  با توجه به محدودیت‌هایی که سازمان زیباسازی از لحاظ منابع دارد، سعی می‌کند اقدامات اجرایی را در مقاطعی مشخص (مثل اعیاد و ...)  پررنگ‌تر کند. در زمان عید نوروز شاهد حضور حضور پررنگی سازمان زیباسازی که موجب رضایت شهروندان شد، بودیم که در آن مقطع زمانی شادی و پویایی ار برای شهر به ارمغان آورد. همچنین باید توجه داشت در حال حاضر  ماه مبارک رمضان است و برخی تبلیغات منوط به ماه رمضان  و شب‌های قدر و احیا خواهد بود که این نوع تبلیغات و المان‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. تصور می‌کنم زمانی که این مقطع (ماه رمضان) تمام شود سازمان زیباسازی تبلیغاتی که در آن نشاط و پویایی وجود داشته باشد برای سطح شهر تهران استفاده خواهد کرد.»

*وزارت ورزش‌وجوانان متولی تبلیغات جام جهانی در شهر نیست

بعد از اظهارات صدراعظم نوری با بیان این مطلب که وزارت ورزش‌وجونان متولی این امر و تبلیغات جام جهانی است با روابط عمومی وزارت ورزش‌وجوانان گفت‌وگو کردیم. به گفته روابط عمومی وزارت ورزش‌وجوانان متولی این امر وزارت ورزش‌وجوانان نیست و اگر هرگونه تبلیغی در خصوص جام جهانی از طریق وزارتخانه صورت بگیرد، تخلف محسوب می‌شود و همچنین متولی برگزاری هرگونه اقدامی در خصوص جام جهانی، فدراسیون فوتبال است.

در ادامه پیگیری‌ها با روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم گفت‌وگو کریدم که روابط عمومی این سازمان اظهار کرد: «هفته گذشته در این خصوص جلسه داشته‌ایم که قرار شد  برنامه‌ریزی‌هایی در این مورد هرچه سریع‌تر انجام شود اما همچنان هیچ چیزی اعلام نشده است.»

همچنین در پی تماس‌ با روابط عمومی شهرداری تهران، آن‌ها نیز اظهار بی‌اطلاعی در این خصوص کردند.

این صحبت‌ها و اظهارات مسوولان در حالیست که تنها چند روز کوتاه به آغاز جام جهانی فوتبال 2018 مانده است و همچنان هیچ اثری از جام جهانی در شهر نمایان نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز