یک فعال حقوق زنان در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

حدود ۳۶۰۵ مدیر زن در کشور فعال هستند / اقدام وزیر ورزش و جوانان مبتنی بر شایسته سالاری است

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۴:۵۱:۲۷
کد خبر: ۷۱۵۷۰۸
حدود ۳۶۰۵ مدیر زن در کشور فعال هستند  / اقدام  وزیر ورزش و جوانان مبتنی بر شایسته سالاری است
زهره آشتیانی گفت: « مشکلات زنان در عرصه مدیریت و اشتغال عمیق و ریشه ای نیستند و منشا آن قوانین کشور نیست. بلکه ریشه این مشکلات بیشتر به کلیشه های فرهنگی باز می گردد. هیچ منع قانونی برای حضور زنان در عرصه اشتغال و مدیریتی نداریم. این بیشتر انگاره های فرهنگی است که یک سری مشکلات را در این راه بوجود می آورد. ولی تجربه نشان داده است که هنگامی که زنان در عرصه های مدیریتی و شواها وجود داشته اند به واسطه دقت و رویکرد متفاوتشان، مسائل راحت تر حل می شوند.»

به گزارش خبرنگار حوزه زنان خبرگزاری برنا، وزیر ورزش و جوانان در حکمی مریم بخشی را بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب کرد. این انتصاب را می توان قدم بزرگی در راستای احقاق حقوق زنان و اجرا قانون در اختیار گذاشتن حداقل 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان دانست. اما باید توجه داشت که موانعی بر سر راه زنان در کشور ما وجود دارد که ممکن است اقداماتی در این خصوص را با مشکلاتی مواجه سازد. در این خصوص با زهره آشتیانی، فعال حقوق زنان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

آشتیانی در این خصوص گفت: « نمی توان انکار کرد که مدیران زن با مشکلاتی رو به رو هستند. اما این مشکلات مرجع قانونی ندارند و اکثرا ناشی از کلیشه های جنسیتی هستند..»

وی در خصوص روند تصاعدی انتصاب زنان به پست های مدیریتی در دولت تدبیر و امید گفت: «طبق آخرین آماری که در اسفند ماه 96 منتشر شده است ما حدود 3605 مدیر زن داریم. در دولت آقای روحانی این آمار یک روند تصاعدی داشت چرا که قبل از آن آمار مدیران زن حدود 1227 مدیر زن در سطح کشور بود. این آمار  الان یک رشد خیلی بالایی داشته است. »

آشتیانی در خصوص مشکلات زنان در راه مدیریت گفت: «با توجه به اینکه ما گزارشاتی مبنی بر مشکلات زنان در راه مدیریت داریم، می توان گفت این مشکلات عمیق و ریشه ای نیستند و منشا آن قوانین کشور نیست. بلکه ریشه این مشکلات بیشتر به کلیشه های فرهنگی باز می گردد. هیچ منع قانونی برای حضور زنان در عرصه اشتغال و مدیریتی نداریم. بیشتر انگاره های فرهنگی است که یک سری مشکلات را در این راه بوجود می آورد. ولی تجربه نشان داده است که هنگامی که زنان در عرصه های مدیریتی و شوراها حضور داشته باشند به واسطه دقت و رویکرد متفاوتشان، مسائل راحت تر حل می شوند.»

وی با تقدیر این انتصاب از سوی وزیر ورزش و جوانان گفت: «این نگاه وزیر ورزش بسیار قابل ستایش است و انتصاب یک خانم به عنوان مدیر کل اداره ورزش یک استان دیگر قدمی بسیار بزرگ در راستای احقاق حقوق زنان است. امیدواریم این نگاه مبتنی بر شایسته سالاری و نه جنسیتی الگو سایر وزرا قرار گیرد و به سایر ارگان ها تعمیم داده شود و شاهد حضور روز افزون زنان در عرصه مدیریت و اشتغال باشیم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز