زلزله زدگان تحت مشاوره تخصصی روانشناسان بهزیستی قرار می گیرند

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۹:۴۲:۴۷
کد خبر: ۷۱۶۸۱۸
زلزله زدگان تحت مشاوره تخصصی روانشناسان بهزیستی قرار می گیرند
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: مداخلات روانی اجتماعی با توجه به دستور استاندار کرمانشاه تا پایان سال جاری در مناطق زلزله زده توسط بهزیستی به صورت رایگان ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، از غربالگری روانشناسی ۷۵ هزار و ۷۸۴ نفر در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۳۴ نفر در مرحله دوم تحت مشاوره های تخصصی قرار می گیرند.

 

وی ابراز داشت: مداخلات روانی اجتماعی با توجه به دستور استاندار کرمانشاه تا پایان سال جاری در مناطق زلزله زده توسط بهزیستی به صورت رایگان ادامه خواهد داشت.

 

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در کارگروه اجتماعی فرهنگی-اجتماعی استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه برگزار شد، بهزیستی همچنان متولی حمایت های روانی اجتماعی در مناطق زلزله زده است.

 

دکتر قادری، بر انجام اقدامات سیستمی و منظم در چارچوب علمی در مناطق زلزله زده توسط تیم های علمی روانشناسی تأکید کرد و گفت: فعالیت های تیم های حمایت روانی و اجتماعی بهزیستی(محب) با همکاری سایر دستگاه ها به صورت کتاب مستندسازی می شود.

 

وی عنوان کرد: غربال گری افکار خودکشی در مناطق زلزله زده برعهده بهزیستی است که با غربال گری های لازم از اقدام در این زمینه جلوگیری می شود.

 

نظر شما