قابلیت جدید ارائه شد؛

دسترسی آفلاین به مترجم هوشمند گوگل

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۸:۵۵:۵۵
کد خبر: ۷۱۷۴۴۷
دسترسی آفلاین به مترجم هوشمند گوگل
سال 2016 بود که گوگل برای بهتر کردن مترجم خود، قابلیت ترجمه ماشینی را ارائه کرد و اکنون پس از گذشت 2 سال شاهد ارائه این قابلیت به صورت آفلاین برای دستگاه‌های مجهز به اندروید و iOS هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، این بروزرسانی برای مقابله با نرم افزار مترجم آفلاین برپایه هوش مصنوعی مایکروسافت ارائه شده است. با بروزرسانی نرم افزار مترجم گوگل و دانلود دیتای زبان‌های مورد نیاز از این پس قادر خواهید بود تا به ترجمه ماشینی گوگل به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید. البته این قابلیت نیاز به فضای چندان زیادی ندارد و بسته به زبان، فضایی میان 35 تا 45 مگابایت نیاز خواهد داشت.

به گفته خانم Julie Cattiau، مدیر بخش  تولید Google Translate، این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی به صورت پویا، به جای ترجمه کلمه به کلمه امکان ترجمه جمله را فراهم می‌کند و باعث می‌شود ترجمه مطلوب‌تر و بهتر شود. گوگل از نحوه عملکرد نرم افزار Google translate پس از بروزرسانی یک تصویر منتشر کرده که نشان دهنده عملکردی نزدیک و اختلاف کم با مترجم آنلاین است.

بروزرسانی جدید در طی چند روز آینده برای 59 زبان عرضه خواهد شد. با بروزرسانی نرم افزار Google translate از شما هنگام ورود برای فعال سازی این قابلیت، زبان‌های مورد نیازتان پرسیده می‌شوند و دیتای مورد نیاز به صورت خودکار دانلود می‌شود. برای دسترسی به این ویژگی صورت دستی نیز باید از بخش حالت آفلاین، دیتای زبان مورد نظر را انتخاب کنید و پس از دانلود می‌توانید به صورت آفلاین ترجمه کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز