ایران گرم می شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۶ - ۱۲:۲۶:۰۵
کد خبر: ۷۱۸۳۲۱
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: دمای هوای کشور به ویژه در مناطق شمالی و دامنه های البرز طی امروز و فردا با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، مسعود حقیقت گفت: امروز شنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب به ویژه مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان گیلان، استان مازنداران و ارتفاعات استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد.

وی ادامه داد: فردا (یکشنبه) باز در مناطق شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز، رگبار و رعد و برق بوقوع می پیوندد اما در سایر مناطق کشور هم پدیده خاصی وجود ندارد. 

به گفته حقیقت، امروز در منطقه زابل گرد و خاک و وزش باد شدید داریم و طی دو سه روز آینده باز در خوزستان، بوشهر و ایلام گرد و خاک داریم اما از دوشنبه به بعد، سواحل و استان های شمالی خنک تر می شوند. 

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند افزایشی دما گفت: به نظر می رسد با این شرایط شالیکاران باید مراقب باشند که آب شالیزارها قطع نشود و همچنین زنبور داران و گلخانه داران باید مراقب افزایش دما در استان های ساحلی خزر باشند.

حقیقت ادامه داد: در استان های جنوبی کشور با توجه به روند افزایشی دما باید عملیات محلول پاشی در ساعات میانی روز انجام نشود. 

وی در خصوص دمای هوای تهران نیز گفت: دیروز بیشینه دمای هوای تهران 33 درجه سانتی گراد بود و امروز بیشینه هوای پایتخت به 36 درجه سانتی گراد و فردا و پس فردا به 37 درجه سانتی گراد می رسد.

حقیقت در مورد سردترین و گرم ترین مناطق کشور نیز گفت: ورزقان در استان آذربایجان شرقی امروز صبح با دمای مثبت 7 درجه سانتی گراد خنک ترین منطقه و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان با دمای مثبت 46 درجه سانتی گراد گرم ترین منطقه بوده است.

 

نظر شما