مشاغل خانگی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۳:۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۱۸۷۱۸
مشاغل خانگی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند
نوربخش گفت: افرادی که مشاغل خانگی دارند، با معرفی صنوف مربوطه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اقدامات جدیدی که در تسهیل امور کارفرمایان و بیمه شدگان تامین اجتماعی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: بنگاه هایی که تولیدی داخلی دارند، به ازای هر دو نفری که مشغول به کار کنند، یک نفر از معافیت پرداخت حق بیمه برخوردار خواهد شد.

نوربخش افزود: افرادی که مشاغل خانگی دارند، با معرفی صنوف مربوطه، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه های جدید سازمان تامین اجتماعی با سازمان های مختلف تصریح کرد: کلیه قراردادهایی که که مجری آنها شرکت های دانش بنیان هستند، از پرداخت حق بیمه پیمانکاری معاف هستند.

نوربخش با تاکید بر رفع مشکلات بیمه‌ای کسب و کار‌های نو تصریح کرد: در این تفاهم نامه مواردی چون نحوه رسیدگی به شکایات، مشوق‌ها و معافیت‌های بیمه‌ای مشخص می‌شود تا بعد از امضای آن، برای رفع موانع بیمه‌ای کسب و کار‌های نوپا اقدام شود.

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی در زمینه رفع مشکلات مالیاتی برای کسب و کارهای نوپا خاطرنشان کرد: با توجه به توافق وزارت کار با وزارت ارتباطات، باید از طریق مجلس یا دولت، شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کار‌های نوپا و شرکت های استارتاپی گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار نفر از اصحاب رسانه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: با تامین مالی، بیمه پردازی آنها تداوم خواهد داشت و در آینده به تعداد بیمه پردازی این افراد اضافه خواهد شد.

نوربخش گفت: ۱۰ تیرماه آخرین مهلت پرداخت بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز