معاون امور اجتماعی و فرهنگی:

ساماندهی ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی از نقاط قوت برنامه سوم توسعه شهری است / در تعیین ماموریت‌ها، تداخل‌های بسیاری با بخش‌های دولتی و حاکمیتی وجود دارد

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۰:۲۷:۳۶
کد خبر: ۷۱۹۰۵۱
ساماندهی ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی از نقاط قوت برنامه سوم توسعه شهری است / در تعیین ماموریت‌ها، تداخل‌های بسیاری با بخش‌های دولتی و حاکمیتی وجود دارد
نشست تبیین برنامه توسعه سوم شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی با حضور معاونین اجتماعی فرهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران، نماینده کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و مدیران کل ستادی حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، ولی الله شجاع پوریان در  نشست بررسی برنامه توسعه سوم شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی ضمن قدردانی از معاونت برنامه ریزی و شورای شهر جهت برگزاری این نشست گفت: در نشست های آتی دیدگاه های اصلی و محتوایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به رویکرد جدید برنامه ریزی برای برنامه توسعه سوم شهری گفت: با اتخاذ این رویکرد ضمن جلوگیری از پراکندگی برنامه ریزی، تلاش شده در جهت ایجاد انسجام بخشی گام برداشته شود که ساماندهی در ماموریت های  ذاتی فرهنگی و اجتماعی از نکات مثبت این برنامه به شمار می رود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با انتقاد از اینکه در تعیین ماموریت ها، تداخل های بسیاری با بخش های دولتی و یا حاکمیتی وجود دارد، افزود: فرهنگ سازی در راستای برنامه های اجرایی و ذاتی شهرداری باید در برنامه توسعه سوم شهر تهران نیز لحاظ شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود در حوزه فرهنگی و اجتماعی از توانمندی ها و ظرفیت های مجموعه های فرهنگی، سمن ها و چهره های شاخص فرهنگی مرتبط با معاونت اجتماعی و فرهنگی، در راستای تدوین برنامه از بهره گرفته شود.

شجاع پوریان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی و اجتماعی در برنامه سوم توسعه شهری، خواهان لحاظ شدن فرصت بیشتر برای این حوزه جهت تدوین برنامه جامع و کامل در راستای تحقق شعار "شهر زیست پذیر شهروند مشارکت پذیر"  شد.

در این نشست حجت الله میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران به تشریح اولویت های راهبردهای برنامه پنجساله سوم شهرداری پرداخت.

در ادامه، نماینده کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان دیدگاه ها و رویکردهای خود در خصوص برنامه ریزی برای حوزه فرهنگی و اجتماعی، بر لزوم توجه به مقولاتی چون فرهنگ به عنوان تجربه زیست شده شهری، پایداری فرهنگی، پایداری اجتماعی، حقوق شهروندی به عنوان مولفه های اصلی برای برنامه ریزی شهری و همچنین درنظرگرفتن ظرفیت های شهر و احصای منابع فرهنگی در این راستا تاکید کرد.  

همچنین مدیران کل ستادی حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در بخش های تخصصی زیرمجموعه خود، دیدگاه ها و راهکارهای مدنظر را مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز