واکنش معاون رییس جمهور به خبر تعرض به دختران در ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۵:۱۸:۱۴
کد خبر: ۷۱۹۱۳۸
واکنش معاون رییس جمهور به خبر تعرض به دختران در ایرانشهر
معاون رئیس جمهوری در واکنش به خبر تجاوز در ایرانشهر، گفت: باید از همه راههای بازدارنده برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معصومه ابتکار پس از گفت و گوی تلفنی با سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان بار دیگر بر تسریع ارسال لایحه مقابله با خشونت علیه زنان تاکید کرد و افزود: ابزارهای بازدارندگی در مقابل این چنین جنایاتی باید افزایش یابد.

ابتکار گفت: استاندار سیستان و بلوچستان نیز بر لزوم رسیدگی کامل به موضوع تعرض در ایرانشهر تاکید دارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: از مجلس شورای اسلامی مجددا تقاضا دارم همچنین نسبت به درخواست دولت برای در اولویت قرار دادن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اقدام کند.

وی با ابراز تاسف شدید از واقعه رخ داده در ایرانشهر، یکی از راههای مهم مقابله با این حوادث ناگوار و غیر قابل بخشش را حمایت از اورژانس های اجتماعی و 123 دانست و افزود: همه دستگاههای مرتبط می بایست با توجه به ضرورت رسیدگی فوری به خشونت ها و تعرضات و حمایت های اجتماعی و تخصصی روانشناسی از شهروندان آسیب دیده از اقدامات اورژانس های اجتماعی پشتیبانی کنند.

ابتکار تاکید کرد که ماه گذشته نامه ای به امضای وی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت فرابخشی دولتی و غیر دولتی از 123 برای مقابله با حوادث ضد انسانی به وزیر کشور نوشته شده است.

وزارت کشور به دنبال نامه دو عضو کابینه دولت دوازدهم، طی نامه ای از تمامی دستگاههای ذی مدخل استانی به ویژه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست امر مهم حمایت از اقدامات اورژانس اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

حدود 50 نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به تعرض انجام شده به تعدادی از دختران این شهرستان در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند.

یکی از دختران تجمع کننده گفت: متاسفانه دختران از امنیت لازم برخوردار نیستند و در شهر نمی توانند به راحتی و با آرامش تردد و مسئولان باید امنیت را برقرار کنند. 

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر با حضور در جمع معترضان گفت: با تلاش دستگاه قضایی، نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی سر نخ هایی بدست آمده است و عوامل مورد نظر تحت تعقیب هستند.

نبی بخش داودی افزود: یک نفر در این رابطه دستگیر شده و مطمئن باشید با عوامل این ناامنی بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

یکی از معترضان نیز تهدید کرد: اگر تا پنج روز آینده عوامل دستگیر و اعدام نشوند خودمان سلاح در دست گرفته و با آنان برخورد خواهیم کرد. 

امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز عید فطر اعلام کرد: فرد دستگیر شده تاکنون تجاوز به 41 دختر را اعتراف کرده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه