طرح سالم سازی سواحل باید رویکرد فرهنگی

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۷:۲۹:۳۵
کد خبر: ۷۱۹۸۴۹
طرح سالم سازی سواحل باید رویکرد فرهنگی
سرپرست فرمانداری رودسر از روند اجرای نامطلوب طرح های سالم سازی سواحل در این شهرستان گلایه و تأکید کرد: اجرای طرح های سالم سازی باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ علی وارسته پیش از ظهر شنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان رودسر که در فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: طرح های سلامت دریا بدون پیوست و رویکرد فرهنگی موثر نیست.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری پیوست فرهنگی در اجرای هر طرح و برنامه ای، گفت: ایجاد زیر ساخت های مناسب در سواحل بدون رویکرد فرهنگی تأثیرگذار نبوده و در بحث سلامت و اجرای طرح های سالم سازی دریا باید این دو موضوع در کنار یکدیگر دیده شود.

سرپرست فرمانداری رودسر به در پیش بودن ایام تعطیلات تابستانی و حضور مسافران و گردشگران نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان شهرستان باید تلاش کنند تا با ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه سواحل زمینه را برای بهره برداری مناسب و ایجاد نشاط عمومی مسافران فراهم و در حوزه فرهنگی نیز اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه روند اجرای طرح های سالم سازی دریا در شهرستان رودسر مطلوب نیست، تصریح کرد: باید شتاب بیشتری به ایجاد زیرساخت ها برای اجرای طرح های سالمسازی از سوی شهرداری داده شود.

وارسته همچنین به استقرار ناحیان غریق در مناطق پر خطر شناسایی شده نیز اشاره کرد و یادآورشد: دهیاران و شهرداران نیز در اجرای طرح های سالم سازی نهایت همکاری را با دستگاه های مربوطه انجام دهند.

وی با اشاره به معضل زباله و گلایه از تجمع و دپوی زباله در محورهای اصلی این شهرستان، افزود: وجود چنین شرایطی به هیچ عنوان قابل قبول و توجیه پذیر نبوده و باید مسئولان محلی برای ساماندهی به این وضعیت در کوتاه ترین زمان اقدام کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه