فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد؛

تعداد جرایم خشن در کشور کم است/ تمرکز بانک‌های اطلاعاتی در نیروی انتظامی/ ملاک پلیس افراد و جناح‌ها نیستند

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۰:۳۸:۳۹
کد خبر: ۷۲۰۰۰۰
تعداد جرایم خشن در کشور کم است/ تمرکز بانک‌های اطلاعاتی در نیروی انتظامی/ ملاک پلیس افراد و جناح‌ها نیستند
فرمانده نیروی انتظامی بر برخورد قاطع پلیس با دست اندازان به بیت‌المال و جرایم اقتصادی تاکید کرد و گفت: در برخورد با جرایم اعم از اقتصادی، جنایی و ... گروه‌ها و جناح بندی‌های سیاسی اهمیت نداشته و ملاک عمل پلیس قانون است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سردار حسین اشتری در همایش سراسری روسا و فرماندهان پلیس آگاهی که صبح امروز (چهارشنبه) ‌در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت‌: باید استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در نیروی انتظامی را متمرکز کنیم و این اطلاعات در اختیار ماموران و کارآگاه هان ما قرار گیرد تا قدرت پلیس ارتقاء یابد.

وی با بیان این که باید این اطلاعات با یک طبقه بندی خاص در اختیار قرار بگیرد، گفت‌: دیگر روش‌های سنتی در این مقطع نمی‌تواند نیازهای ما را رفع کند و باید از روش های جدید و تکنولوژی‌های نوین استفاده کنیم.

اشتری با اشاره به ضرورت استفاده از بانک های اطلاعاتی دیگر وزارتخانه ها و سازمان‌ها ، خاطر نشان کرد: باید همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بانکهای اطلاعاتی خود را با پلیس به اشتراک بگذارند، چرا که این امر سبب ارتقای قدرت پیش‌بینی و پیشگیری پلیس می‌شود.

وی در ادامه‌ به جرایم خشن و مسلحانه اشاره کرد و یادآور شد: تعداد جرایم خشن و مسلحانه در کشورمان کم است، اما همین تعداد اندک نیز مردم ما را نگران می‌کند و چنین آماری در شان کشور و مردم  ما نیست؛ در این‌ راستا پلیس خود را موظف می‌داند با اقتدار و قاطعیت با جرایم مسلحانه برخورد کند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت حضور به موقع ماموران در صحنه، اظهار کرد: ماموران ما باید با آموزشهایی که فرا گرفته‌اند، در کوتاهترین زمان ممکن در صحنه حاضر شده و با جرایم برخورد کنند.

فرمانده ناجا با تاکید بر این که اصلا قابل قبول نیست که فردی با در دست گرفتن سلاح به مردم حمله کرده و مرتکب سرقت به عنف شود، خاطر نشان کرد: چنین افرادی باید به دست قانون افتاده و با جرم‌شان برخورد شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ‌اضافه کرد: دستگاه قضایی نیز باید در برخورد با این پرونده‌ها و جرایم سرعت بیشتری داشته باشد تا مجرمان هر چه‌ سریع‌تر به سزای اعمال خود برسند. پلیس نیز در برخورد با این جرایم به هیچ وجه کوتاه نمی آید و از تمام ظرفیت‌های خود در این زمینه  استفاده خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به جرایم اقتصادی نیز بیان‌ کرد: ما نمی‌توانیم از تخلفات اندک افرادی که دستشان به جایی رسیده است و از اختیارات خود سوء استفاده کرده‌اند عبور کنیم. بر اساس قانون ما این افراد را شناسایی کرده و با آنها برخورد می‌کنیم . افرادی که به بیت المال  دسترسی دارند و از این اختیارات خود سوء استفاده کرده و به بیت المال دست اندازی می‌کنند، مطمئن باشند که پلیس همچون دیگر مخلان نظم با این افراد برخورد خواهد کرد.

اشتری اظهار کرد: در برخورد با جرایم اعم از جرایم اقتصادی، جنایی و ... گروه‌ها و جناح بندی‌های سیاسی اهمیت نداشته و ملاک عمل پلیس قانون است.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت از کالای تولید داخل و شعار امسال اظهار کرد: سال گذشته کشفیات کالای قاچاق در مجموعه نیروی انتظامی رشدی 40 درصدی داشت؛ اما این موضوع وضعیت ایده ال ما نیست و ما باید با اشراف اطلاعاتی و همکاری دستگاه‌های دیگر به شکل جدی‌تری در این زمینه مبارزه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کوتاهی در مبارزه با قاچاق به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، گفت: حتی در صورت عدم همکاری دیگر دستگاه‌ها نیز پلیس باید با تمام توان، وظایف خود را پیگیری کند و علاوه بر آن باید از همه توان و ظرفیت و به ویژه تکنولوژی روز برای مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور بهره‌مند شویم و فراموش نکنیم که ورود هر کامیون کالای قاچاق به کشور به معنای بیکاری چندین کارگر ایرانی است.

اشتری با تاکید بر اینکه مبارزه با سرقت باید جزء اولویت‌های پلیس آگاهی باشد، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش نسبت کشف به وقوع سرقت در کشور بودیم اما علی رغم این موفقیت باید بپذیریم که همچنان در میانه راه هستیم و با نقطه مطلوب فاصله زیاد است. چرا که انتظارات مردم در این زمینه بالا بوده و ما به عنوان پلیس باید در راستای احقاق حقوق و منافع آنان گام برداریم.

فرمانده ناجا بر ضرورت حفظ حرمت و حقوق متهمان نیز تاکید کرد و افزود: مأموران پلیس باید توجه داشته باشند که ملاک پلیس افراد و جناح‌ها نیستند. بنابراین حتی اگر سازمانی که از نظر ما سازمان محترمی هم هست تخلفی کند پلیس به عنوان ضابط قضایی ملزم به برخورد با آن است.

 

نظر شما