مسجد جامعی :

مسئله اجتماعی را جدی بگیریم و مسئله حسابداری را فرعی کنیم

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۲:۳۸:۱۰
کد خبر: ۷۲۰۰۹۶
مسئله اجتماعی را جدی بگیریم و مسئله حسابداری را فرعی کنیم
عضو شورای شهر تهران گفت: محاسبات و مناسبات ما مبنای مسائل اجتماعی ما قرار گرفته است و این مسائل تبدیل به مسائل حسابداری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، احمد مسجدجامعی روز چهارشنبه در سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد ، افزود: همه چیز را در حوزه اجتماعی با حساب و کتاب و اقتصادی نگاه می کنیم و الگویی برای مدیریت شهر و ساختار اجتماعی نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری اینگونه همایش‌ها کمک کند آنچه که در شهر غایب است گسترش یابد و امیدواریم که مسئله اجتماعی را جدی بگیریم و مسئله حسابداری را فرعی کنیم و این همایش ها مفید واقع شود.

مسجدجامعی ادامه داد: از نظر بودجه و اعتبارات، کمبودی نداریم بلکه داشتن یک نظریه پیرامون مسائل اجتماعی است که مهم است.

وی افزود: در خصوص مسائل اجتماعی آنچه غایب است جنبه های نرم افزاری است و جنبه های سخت افزاری آن غالب است.

مسجد جامعی اعلام کرد: در 32 بند و تبصره در شهرداری تهران به آسیب‌های اجتماعی پرداخته شده است و اعتبارات خاصی هم برای آن در نظر گرفته شده است به عنوان مثال در مصوبات 4 سال گذشته 374 میلیارد تومان در این خصوص اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل اجتماعی علاوه بر اعتبارات فضای عمومی شاهدیم که تنش ها و کشمکش ها نیز در حال افزایش است و این دلیل بر این نیست که فعال نیستند بلکه کارآمد نیستند و مسائل کارکردی مسئولان در این خصوص منجر به کاهش آسیب های اجتماعی نشده است.

وی اضافه کرد: در مسائل مربوط به دروازه غار و ایجاد و تبدیل آن به فضای سبز شاهد بودیم که نه تنها کاهش آسیب را نداشتیم بلکه موجب شد تا راه های ورودی قطع شود و فضا آماده برای افزایش آسیب ها باشد و توان سازمان های مردم نهاد نیز در این خصوص کاهش یابد.

 

نظر شما