طرح نسخه الکترونیکی در حج امسال اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۱:۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۲۰۷۱۲
طرح نسخه الکترونیکی در حج امسال اجرا می شود
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح صدور نسخه الکترونیکی امسال برای نخستین بار در جریان سفر حج برای زائران اجرا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، سید علی مرعشی  در مراسم آغازین دوره بازآموزی اورژانسها و بیمارستانهای پزشکی در مشهد افزود: بر این اساس نسخه کاغذی از سوی پزشکان کاروانها صادر نمی شود و نسخه زائران در قالب پرونده پزشکی الکترونیکی برای آنان صادر می شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب همه پرونده پزشکی زائران حج به صورت الکترونیکی با وارد کردن کد ملی برای سایر پزشکان و در موارد ضروری قابل دسترسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین بر ضرورت آگاهی کامل زائران از حمل داروهای ممنوعه تاکید و بیان کرد: همراه داشتن همه داروهایی که از ترکیبات مورفین و متادون برخوردارند توسط زائران ممنوع است.

وی در ادامه به بالا بودن میانگین سنی زائران حج امسال که بیش از 50 سال است نیز اشاره و بیان کرد: به این ترتیب زائران حج امسال دارای بیماریها و مشکلاتی مانند فشار خون هستند لذا باید پزشکان کاروانها با بالا بردن آستانه تحمل خود و تحت نظر داشتن زائران از سلامت آنان اطلاع دقیق داشته باشند.

دوره بازآموزی اورژانسها و بیمارستانهای پزشکی خراسان رضوی از 30 خرداد به مدت سه روز در مشهد ادامه دارد. در چارچوب آیین حج امسال 10 هزار و 915 زائر در قالب 79 کاروان از خراسان رضوی به این سفر معنوی و زیارتی اعزام می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز