عمادی :

میانگین نمره ورقه در امتحانات نهایی کشور عدد ۱۲ است

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۱:۲۱:۱۰
کد خبر: ۷۲۰۷۱۶
میانگین نمره ورقه در امتحانات نهایی کشور  عدد ۱۲ است
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: میانگین نمره ورقه در امتحانات نهایی در کشور در سال‌های اخیر ۱۲ است که البته نمره‌ای که دانش‌آموزان با آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، فقط نمره برگه نیست و با نمره امتحانات مستمر محاسبه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش  درباره میانگین نمره دانش‌آموزان از  امتحانات نهایی، اظهار کرد: نتایجی که ما در سال‌های اخیر از امتحانات نهایی در کل کشور داشتیم، تقریباً روند ثابتی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنوز آمار امتحانات نهایی امسال تکمیل نشده است، ادامه داد: البته نمره امتحانات نهایی در مناطق و استان‌ها، متفاوت است اما سرجمع نمرات در کشور تغییری نداشته است.

عمادی با بیان اینکه میانگین نمره ورقه در امتحانات نهایی در کشور طی سال‌های اخیر عدد 12 است، گفت: البته نمره‌ای که دانش‌آموزان با آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، فقط نمره برگه نیست و با نمره امتحانات مستمر محاسبه می‌شود.

وی افزود: به طور کلی 80 درصد دانش‌آموزان در امتحان نهایب در کل کشور، خرداد ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند و 20 درصد در شهریور ماه و دی ماه امتحان می‌دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره استاندارد جهانی نمره امتحان نهایی، اظهار کرد: استاندارد جهانی وجود ندارد؛ اگر دانش‌آموز نمره 10 بگیرد، قبول است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز