در بندرانزلی ؛

زندانیان همیار محیط زیست شدند

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۴:۳۰:۳۹
کد خبر: ۷۲۱۶۸۰
زندانیان  همیار محیط زیست شدند
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت :تالاب بین المللی انزلی یکی از تالابهای با اهمیت در دنیا و از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر است .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، احسان هادی پور افزود: متاسفانه این تالاب در سال های اخیر به واسطه عوامل مختلف طبیعی و خصوصا انسانی ، در معرض خطر نابودی قرار گرفته و دچار تخریب های گستره ای شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه و با دستور دادستان بندرانزلی و همکاری اداره امور زندان های شهرستان 25 نفر از زندانیان داوطلب شهرستان انزلی با 5 قایق موتوری، همیار محیط زیست شده و نسبت به پاکسازی بخش زیادی از پناهگاه حیات وحش سرخانکل اقدام کردند.

وی ادامه داد: بیش از700 کیلو زباله در 20 کیسه ، توسط این داوطلبان زندانی همیار محیط زیست جمع آوری و به خشکی منتقل شد.

تالاب بین المللی انزلی با حدود 20 هزار هکتار مساحت و 380 هزار هکتار حوزه آبخیز، 24 متر پائین تر از سطح آب های آزاد در جنوب غربی سواحل دریای خزر در استان گیلان واقع است.

این تالاب شامل بخش های شرقی، غربی، مرکزی، سلکه، سرخانکل و سیاه کشیم است که از شرق به روستای پیربازار، از غرب به کپورچال و آبکنار ، از جنوب به صومعه سرا و قسمتی از شهرستان رشت محدود می‌شود.

تالاب انزلی محل تخم ریزی گونه های مهمی از آبزیان خزر و محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و ذخیره گاه طبیعی بسیاری از گیاهان ارزشمند از جمله لاله تالابی و نیلوفر آبی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز