اعتیاد زنان بنیان خانواده را هدف قرار می دهد

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۵:۴۳:۴۲
کد خبر: ۷۲۲۲۲۶
اعتیاد زنان بنیان خانواده را هدف قرار می دهد
کریمی کیا گفت : اعتیاد در زنان بسیار سخت تر و پیچیده تر است زیرا آسیب های ناشی از آن ممکن است به فرزند کشی یا فرزند آزاری منتهی شود

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  محمدصادق کریمی کیا اظهار داشت: در اعتیاد مردان، به دلیل مدیریت خانواده توسط زن، آسیب ها کمتر است ولی اعتیاد یک زن باعث می شود شیرازه خانواده از هم پاشیده شود.

وی افزود: اعتیاد در زنان بسیار سخت تر و پیچیده تر است زیرا آسیب های ناشی از آن ممکن است به فرزند کشی یا فرزند آزاری منتهی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان یادآور شد: وقتی بحث اعتیاد زنان مطرح است، بحث فساد، فحشا، درگیری و مشکلات خانوادگی و قتل های ناموسی نیز مطرح خواهد بود و آسیب ناشی از اعتیاد زنان به مراتب بیش از خود اعتیاد زنان است.

کریمی کیا درخصوص وضعیت اعتیاد زنان در خوزستان بیان کرد: آمار اعتیاد زنان در خوزستان زیاد نیست ولی همین تعداد معدود هم مهم است و تلاش داریم با راه اندازی مراکز ترک اعتیاد از سویی و مدیریت علمی موضوع از سوی دیگر، این موارد را کنترل کنیم.

وی افزود: اعتیاد در بین مردان شایع تر از زنان است، آمار دقیقی از اعتیاد زنان در خوزستان وجود ندارد ولی درکل گرایش به مواد مخدر صنعتی مثل گل، ماری جوانا و شیشه در بین زنان شایع تر است .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان این که بخشی از ریشه اعتیاد زنان به خانواده بر می گردد، گفت: گرایش به اعتیاد در بین اعضای خانواده یکی از دلایل اعتیاد زنان است که به دلیل نبود حمایت اجتماعی و خانوادگی و همچنین طرد اجتماعی ناشی از انگ های اخلاقی اتفاق می افتد.

وی افزود: بحث دسترسی به مواد نیز یکی از عوامل دیگر است؛ با این حال با کنترل فاکتورهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می توان این آسیب ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

کریمی کیا تاب آوری اجتماعی پایین و آموزش ندیدن را عامل دیگر اعتیاد زنان برشمرد و افزود: این آموزش از سوی خانواده و دولت باید به فرزندان منتقل شود با این حال دولت وظیفه دارد که با سیاست گذاری درست و آموزش خانواده و افراد، در بحث افزایش آموزش در جامعه گام بردارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان اعتیاد در زنان را نوعی خودکشی تدریجی دانست و افزود: اعتیاد برای مردان جنبه تفننی و تفریحی داشته باشد، ولی برای زنان راهی برای فرار و پناهی است که چند ساعتی از شرایط بدی که به دلایل مختلف دارند، خارج شوند.

کریمی کیا یادآور شد: توزیع اعتیاد در نقاط مختلف استان و در بین اقوام مختلف استان یکسان نیست و در واقع اعتیاد در خوزستان تابعی از قومیت نیست.

گفتنی است بر اساس آمار اعلام شده از سوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان حدود 4.7 درصد مردان و 3دهم درصد زنان ایران به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند وآمار اعتیاد در خوزستان نیز از همین الگو تبعیت می کند.

به گفته حسین لامی زاده، به دلیل پایین بودن تعداد آمار زنان معتاد، هیچ گاه تلاشی پژوهشی برای شناسایی زنان معتاد و کنترل آسیب ها وجود نداشته است.

در حال حاضر 3 مرکزTC (کمپ ترک اعتیاد)زنان در شهرهای اهواز، دزفول و آبادان راه ندازی شده که به ارائه خدمات به زنان درگیر این آسیب می پردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز