به پایان رسید؛

اعلام آتش‌بس میانِ اپل و سامسونگ

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۱۱:۰۶:۴۰
کد خبر: ۷۲۳۷۲۰
اعلام آتش‌بس میانِ اپل و سامسونگ
اپل و سامسونگ سرانجام بر سر مذاکره در مورد اختلافات حقوقی پتنت و حق امتیاز گوشی های خود توافق کرده و به حل و فصل رسیدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مشکلات میان این دو شرکت در سال ۲۰۱۱ از نقض حقوق ثبت اختراع شروع شد و به دادگاه عالی رسید. آخرین دادگاه در این خصوص در ماه می در سن خوزه کالیفرنیا به انجام رسید و در نهایت سبب شد که مجادلات بلند مدت میان اپل و سامسونگ به پایان برسد.

این دو غول تلفن همراه، روز چهارشنبه اعلانیه ای به دادگاه منطقه ای در سن خوزه کالیفرنیا ارسال کردند که به آنها اطلاع داده بود که این دو برند بر سر مسائل باقی مانده در قضیه حق امتیاز و مسائل حقوقی آن با یکدیگر به توافق رسیده اند. قاضی دادگاه نیز رای به بستن پرونده داد و ان را امضا کرد تا این دو شرکت دیگر ادعایی برای تشکیل پرونده مجدد در آن خصوص نداشته باشند.

اپل و سامسونگ از س ال ۲۰۱۱ بر سر طراحی و عملکرد گوشی های هوشمند و تبلتهای خود مجادله دارند و هر یک دیگری را محکوم به کپی کاری می کند. این جنگ طولانی مدت بر سر چیزی بیش از مسائل مالی و به دلیل مسائل حیثیتی بود.

برایان لاو استادیار دانشکده حقوق دانشگاه سانتا کلارا در این خصوص بیان کرده است که این اعلام حل و فصل رسمی و پایان جنگ میان این دو شرکت بر سر طراحی گوشی های هوشمند است. او خاطر نشان کرد که اپل صدها میلیون دلار از سامسونگ باید خسارت دریافت اما هرگز موفق به پیشی گرفتن از محصولات سامسونگ و کم شدن آن در بازار نشد.

همچنین بازار گوشی های اندرویدی داغتر از ios دار هاست. طبق گزارش IDC در سال جاری، حدود ۸۵ درصد از تمام گوشی های هوشمند که در جهان عرضه می‌شوند، بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند. ۱۵ درصد باقیمانده تنها دارای سیستم عامل iOS  هستند.

اپل طی مصاحبه ای در ماه می در این خصوص گفته بود: “ما عمیقا به ارزش طراحی باور داریم و تیم ما به طور خستگی ناپذیری در حال تلاش است تا محصولات نوآورانه ای را تولید کند که تحسین مشتریان را برانگیزد. این مورد همواره چیزی بیش از فروش و مسائل مالی برای ما اهمیت دارد. اپل جرقه انقلاب گوشی های هوشمند  را با طراحی آیفون زد و این واقعیت است که سامسونگ نیز به شدت از طراحی ما کپی برداری کرده است. مهم است که ما به پشتیبانی از محصولات خود اهمیت دهیم و از این نواوری حمایت کنیم.”

پرونده این دو شرکت در سال ۲۰۱۲ علنی شد و بسیاری از رقبا را از مجادلات اسرار آمیز میان خودشان آگاه کرد. این دو شرکت پرونده های بین المللی خود را در سال ۲۰۱۴ حل و فصل کردند اما مجادله آنها در دادگاه ایالت متحده نیمه تمام مانده بود که اکنون به نتیجه رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز