کلاهبرداری از بیمه با ایجاد حریق یک میلیارد تومانی

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۱۱:۰۸:۲۴
کد خبر: ۷۲۳۷۳۱
کلاهبرداری از بیمه با ایجاد حریق یک میلیارد تومانی
سرهنگ حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از کشف پرونده حریق عمدی با انگیزه کلاهبرداری از بیمه خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ  گفت : 30 دقیقه بامداد یکم بهمن ماه سال گذشته  وقوع آتش سوزی در داخل یک پاساژ در محدوده خیابان هلال احمر به ایستگاه شماره 5 آتش نشانی و کلانتری 115 رازی اعلام شد .

با حضور مأمورین آتش نشانی در محل ، آتش سوزی مهار وخاموش شد؛ بلافاصله تیم کارشناسی آتش نشانی ، جهت مشخص نمودن علت آتش سوزی در محل پاساژ حاضر و نهایتا برابر نظریه کارشناسان آتش نشانی اعلام شد که حریق به صورت عمدی بوده است .

با اعلام نظریه کارشناسی مبنی بر عمدی بودن حریق ، پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمدی" تشکیل و پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

سرهنگ حمید مکرم ، در خصوص نحوه کشف پرونده و دستگیری متهمین آن گفت : با آغاز رسیدگی به پرونده ، کسبه پاساژ که انبارهای آنها نیز دچار حریق صددرصدی شده و اموال آنها نیز به صورت کامل از میان رفته بود ، جهت انجام تحقیقات به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند .

با دعوت از مالباختگان وآغاز تحقیقات از آنها ، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از کسبه پاساژ به نام "داریوش"( 37 ساله ) که او نیز در این پرونده اقدام به طرح شکایت کرده ، حدودا 10 روز پیش از وقوع حریق در داخل پاساژ و به بهانه تعویض دوربین های مداربسته قدیمی با دوربین های مداربسته ی جدید اقدام به برداشتن دوربین های داخل پاساژ کرده و از آن تاریخ تاکنون پاساژ فاقد هرگونه دوربین مداربسته است ؛ همچنین کارآگاهان در قسمت دیگری از تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که داریوش در حال حاضر دچار بحران شدید مالی شده و دارای چندین فقره چک بلامحل و برگشتی در داخل بازار است و از این ناحیه به شدت تحت فشار طلبکاران خود قرار دارد .

با توجه به اطلاعات بدست آمده در طول رسیدگی به پرونده وهمچنین اعلام نظریه تکمیلی تیم کارشناسی آتش نشانی مبنی بر آغاز آتش سوزی از داخل انبار در اختیار داریوش ، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی بررسی "فرضیه کلاهبرداری از بیمه با ایجاد حریق عمدی توسط داریوش" را در دستور کار خود قرار دادند .

همزمان با آغاز بررسی فرضیه ی اخیر ، خانم جوانی با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و ضمن معرفی داریوش به عنوان شخصی که اقدام به آتش زدن پاساژ کرده ، عنوان داشت که همسرش به نام "بهمن"( یکی از کارگران ساده داخل پاساژ ) نیز در این کار با داریوش همدست بوده و قرار بوده تا داریوش در ازای همکاری بهمن با وی ، او را نیز در پول دریافتی از بیمه شریک خود سازد .

با دستگیری و انتقال بهمن ( 35 ساله ) به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با آتش سوزی پاساژ شد وحتی پس از مواجه حضوری با همسرش مدعی شد که همسرش به واسطه اختلاف شدیدی که با او دارد و قصد آنها برای متارکه از یکدیگر و با انگیزه انتقام گیری او را به دروغ معرفی کرده اما پس از ارائه شواهد و دلایل غیر قابل انکار که همگی آنها نشان از حضور مستقیم وی در آتش سوزی داشت ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : شب حادثه داریوش از طریق سوراخی که از قبل برای همین کار ( آتش زدن انبار ) در داخل انبار ایجاد کرده بود وارد انبار شد ؛ داریوش با طرح و برنامه برای آتش زدن انبار ، از چند روز پیش از آن اقدام به آوردن چند گالن بنزین به داخل انبار کرده بود ؛ شب حادثه من با موتورسیکلت بیرون ایستاده و مراقب اطراف بودم ؛ داریوش پس از آتش زدن انبار به سرعت از پاساژ بیرون آمد و سوار موتور شد ودو نفری از محل دور شدیم ؛ قرار نبود تا تمام پاساژ آتش بگیرد اما آتش سوزی به سایر قسمت های پاساژ نیز سرایت پیدا کرد و تمامی پاساژ دچار آتش سوزی شد .

با توجه به اعتراف صریح بهمن به نقش و مشارکت داریوش در آتش سوزی داخل پاساژ ، داریوش نیز  سی و یکم خرداد ماه  دستگیر شد و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ایجاد حریق عمدی برای دریافت پول از بیمه اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با برآورد خسارت بیش از یک میلیارد تومانی در این پرونده گفت : با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم پرونده به نقش و مشارکت مستقیم آنها در ایجاد حریق عمدی وهمچنین برآورد اولیه در خصوص میزان خسارت وارده به سایر شکات و مالباختگان ، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم ضعبه هفتم دادسرای ناحیه 11 تهران صادر و متهمین پس از انجام تحققات تکمیلی در اختیار دستگاه محترم قضایی قرار گرفتند .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز