رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد:

کاهش ۱۶ درصدی خودکشی در مناطق زلزله زده

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۴:۲۹:۲۱
کد خبر: ۷۲۴۷۱۴
کاهش ۱۶ درصدی خودکشی در مناطق زلزله زده
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاثیر مداخلات روانکاوی در کاهش آمار خودکشی استان کرمانشاه گفت: با مداخلات به موقع از ۱۵۰ مورد خودکشی در استان جلوگیری شد و میزان خودکشی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده کرمانشاه که امروز (۱۱ تیر) در محل روستای "مشکنار" سرپل ذهاب برگزار شد، افتتاح این تعداد پروژه را حاصل همکاری موثر و خوب بسیج سازندگی، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و با محوریت استانداری کرمانشاه عنوان کرد.

وی با اشاره به دستور کار ساخت ۲۲۰۰ واحد  برای مددجویان در مناطق زلزله‌زده گفت: از این تعداد امروز ۲۰۰ واحد به همت بسیج سازندگی ساخته شده و آماده تحویل است.

وی افزود: ۱۹۰ واحد دیگر نیز توسط بسیج سازندگی در حال ساخت است که به زودی تحویل می‌شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: مابقی واحدهای در حال ساخت با همکاری بنیاد مسکن پیگیری می‌شود و از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور به دیگر اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ تیم روانکاوی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند که اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

وی به تاثیر مداخلات روانکاوی در کاهش آمار خودکشی اشاره کرد و افزود: با مداخلات به موقع از ۱۵۰ مورد خودکشی جلوگیری شد و میزان خودکشی استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بود.

رئیس سازمان بهزیستی از غربالگری ۷۵ هزار نفر از زلزله زدگان توسط روانشناسان بهزیستی خبر داد و افزود: پنج هزار نفر به مشاوره فردی و هفت هزار خانوار به مشاوره گروهی ارجاع  شدند.
 

وی از ساخت دو مرکز توانبخشی جامع شهری در دو شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هم خبر داد و اظهار کرد: ساخت این دو مرکز با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال انجام است.

بندپی خاطرنشان کرد: همچنین سه مرکز توانبخشی جامع روستایی در حال ساخت است و امیدواریم با این همکاری‌ها کیفیت خدمات را بالا ببریم.

رییس سازمان بهزیستی از استقرار اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه نیز خبر داد.

 

نظر شما