مدیر خیریه مهر مبین در گفت و گو با برنا مطرح کرد :

فراخوان کمک برای رهایی پسر جوان محکوم به اعدام

۱۳۹۷/۰۴/۱۵ - ۰۵:۳۰:۰۳
کد خبر: ۷۲۵۹۲۹
فراخوان کمک برای رهایی پسر جوان محکوم به اعدام
شهاب احمد پناه جوانی است که در یک دعوای بچگانه با یک حرکت آنی، ناخواسته منجر به قتل دوستش شد، حالا پشیمان از گذشته برای رهایی از پشت میله های زندان چشم به دستان پر مهر، خیرین دوخته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، اخیرا فراخوانی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن از مردم خیر کشورمان می خواهد تا در جمع آوری مبلغ دیه برای نجات جان یک جوان اعدامی همیار شوند و در این کار خیر سهمی داشته باشند. این عمل نیکوکارانه که توسط خیریه مهر مبین انجام می شود و مبالغ از این طریق جمع آوری می شوند تا از این طریق سهمی در آزادی این جوان ایفا کرده باشند. در ادامه با سیاوش دارابی، مدیر خیریه مهر مبین گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

دارابی در گفت و گو با برنا با بیان جزئیات این پرونده گفت: « حدود 5 سال پیش در یکی از توابع استان ایلام، جوانی 18 ساله در جریان یک درگیری با برادرش دست به  یقه می شود. مقتول نیز برای جدا کردن این دو برادر وارد دعوا می شود و قصد می کند تا چاقو را از متهم بگیرد  که در اینجا تنها با یک حرکت آنی، چاقو در شکم مقتول فرو می رود و  شهابوقتی به خود می آید که با جسد بی جان دوستش روبرو می شود.»

او از جریان رضایت و جمع آوری مبالغ دیه خبر داد و گفت: « حدود سه سال پیش از طرف شعبه یک دادگاه کیفری ویژه اطفال و نوجوانان استان ایلام  برای این جوان حکم قتل عمد صادر شد و تنها راه نجات وی از چوبه دار رضایت ولی دم مقتول بود. آن جوان مدت ها پشت میله های زندان بود و در حالی که قصد قتل نداشت از کرده خود پشیمان بود و حالا تنها خواسته اش دیدن دوباره پدر و مادرش است. بعد سال ها تلاش و درخواست از ولی دم مقتول بالاخره وی به شرط دریافت مبلغ 400میلیون تومان مبلغ دیه راضی به رضایت می شود. »

دارابی در ادامه گفت: « مبلغ 340 میلیون تومان با کمک اقوام و اهالی محلی جمع شد. خانواده وی از پرداخت کل مبلغ دیه عاجز هستند و تمام سعی خود را حتی تا فروش وسایل خانه داشته اند. اما دیگر توانی برای پرداخت بقیه مبلغ دیه ندارند و تنها امیدشان به دستان مردم است. لذا برای جمع آوری باقی مبلغ به ما مراجعه کرده اند.»

مدیر خیریه مهر مبین در پایان خاطرنشان کرد: « تمامی مبلغ از طریق کمک های مردمی جمع آوری شده است. ما نیز تمام سعیمان را در جمع کردن این مبلغ کرده ایم چرا که این جوان نمی خواسته دوستش را بکشد و تنها با یک حرکت آنی بدون فکر و قصد قبلی  چنین سرنوشتی را برای خود و دو خانواده رقم زده است. ما نیز به نوبه خود در تلاش هستیم تا بتوانیم در این امر خیر شریک باشیم.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز