فراهانی:

شهرداری باید به اجرای مصوبات شورا در تامین مالی توسعه مترو توجه کند

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۹:۵۲:۳۳
کد خبر: ۷۲۶۷۳۶
شهرداری باید به اجرای مصوبات شورا در تامین مالی توسعه مترو توجه کند
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در خصوص لزوم توجه به اجرای مصوبات شورا در تامین مالی توسعه مترو تذکر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مجید فراهانی رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در جریان برگزاری هفتادو چهارمین جلسه شورا تذکری در خصوص تامین مالی مترو که نیاز اساسی توسعه و تجهیز است گفت: در این راه شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم و ادوار گذشته مصوبات خوبی برای تامین مالی توسعه مترو پیش بینی و به تصویب رسانده است، مصوباتی که ظاهرا یا مدیران شهرداری از آن بی اطلاع اند یا به اجرای آن علاقه ای ندارند.

وی ادامه داد: باید تمهیدات ویژه ای از سوی شهردار تهران برای پایبندی و اجرای به موقع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران چه در دوره پنجم و چه ادوار پیشین به عمل آید تا ما با بی توجهی مدیران اجرایی شهرداری به مصوبات شورا مواجه نباشیم.

رییس کمیته بودجه و نظارت شورا در ادامه به تشریح مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پرداخت و گفت: بر اساس مصوبات شورا شهرداری مکلف بوده است: مجوز اخذ عوارض توسعه حمل و نقل ریلی در شهر تهران؛مصوب سال 1387 به میزان 20 درصد بهای صدور مجوز سالیانه ورود به محدوده طرح ترافیک را علاوه بر نرخ مصوب دریافت و وجوه حاصله را در جهت تسریع اجرای پروژه های حمل و نقل ریلی هزینه نماید. 

همچنین بر اساس مصوبه مجوز اخذ عوارض توسعه حمل و نقل ریلی به هنگام صدور پروانه های ساختمانی؛ مصوب سال 1393 به میزان 2 درصد عوارض ماخوذه بابت صدور پروانه های ساختمانی(شامل زیربنا، تغییر کاربری، پذیره، مازاد تراکم، پیش آمدگی و سایر عوارض ذیربط) را به عنوان عوارض توسعه حمل و نقل ریلی دریافت و به حساب شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) واریز و گزارش عملکرد آن را هر سه ماه یکبار به شورا ارائه نماید. 

فراهانی به مصوبه ای دیگر اشاره کرد و افزود: بر اساس بند 7 ماده 6 اساسنامه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و حومه؛مصوب سال 1394 می بایست درآمد حاصل از خدمات مجتمع های ایستگاهی مترو به ساخت و توسعه مترو اختصاص یابد. 

وی تاکید کرد: این موارد بخشی از مصوبات تکلیفی شورای اسلامی شهر تهران در مسیر تامین مالی پایدارمترو برای توسعه و تجهیز این شبکه حمل و نقل عمومی شهر بوده است که هر چند ما در چارچوب بودجه سالیانه شهرداری تهران و شرکت مترو نیز آن را مورد تصویب قرار می دهیم،اما در اجراء گرفتار چالش هایی است که سبب شده است تا توسعه و تجهیز مترو را با مشکل تامین مالی مواجه نماید. 

فراهانی ابراز امیدواری کرد با اقدام به موقع و موثر شما همکاران عزیز به ویژه هیئت رئیسه محترم شورا و پیگیری های جناب آقای مهندس افشانی شهردار محترم تهران شاهد ادای حق به شهر با توسعه و تجهیز مترو از طریق اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز