در دومین جلسه ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد مطرح شد:

الزام ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد به احصاء چالش‌های تخلفات ساختمانی

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۹:۵۷:۰۴
کد خبر: ۷۲۶۷۴۱
الزام ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد به احصاء چالش‌های تخلفات ساختمانی
ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد مکلف به احصاء تمامی مسایل و چالش‌های مربوط به تخلفات ساختمانی و فرآیندهای آن در دستگاههای مرتبط شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دومین جلسه رسمی ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد شهر تهران با حضور اعضای این ستاد و نمایندگان دیوان عدالت اداری، نیروی انتظامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مدیران اداره کل کمیسیون های ماده صد شهرداری تهران و زهرا نژاد بهرام و افشین حبیب زاده اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

ستاد هماهنگی کمیسیونهای ماده صد متشکل از اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، نماینده وزارت کشور، نماینده اداره کل دادگستری استان تهران و نماینده شهرداری تهران به دبیری محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران می باشد.

محمدسالاری دبیر ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد در خصوص دومین جلسه ستاد هماهنگی کمیسیونهای ماده صد که در محل اداره کل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهرداری تهران تشکیل شد گفت: در این جلسه تعداد 10 نفر به عنوان کارشناس فنی کمیسیون‌های 10 گانه ماده صد تعیین و انتخاب شدند که به موجب مصوبه شورای شهر تهران این کارشناسان در فرآیند تصمیم‌سازی به اعضای کمیسیون‌های ماده صد بخصوص اعضای شورای شهر تهران که در کمیسیون های 10 گانه حضور دارند مشاوره‌های فنی و کارشناسی برای صدور رای ارائه می‌دهند.

وی در خصوص شرح وظایف کارشناسان فنی ستاد هماهنگی کمیسیون‌های ماده صد تصریح کرد: کارشناسان فنی به عنوان مشاروین اعضای شورای اسلامی شهر تهران عضوکمیسیونهای ماده صد در راستای انجام وظایف کارشناسی موضوع مصوبه شورا در مورد تشکیل این ستاد از جمله بررسی دقیق مدارک و محتویات پرونده‌ها و فرمهای وضعیت خلاف و لایحه‌های دفاعیه مالکان و ذینفعان و گزارشات شهرداری منطقه و انجام بازدیدها  و بررسی دلایل وقوع تخلفات فعالیت خواهند داشت.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در این جلسه کمیته فنی و اجرایی ستاد هماهنگی کمیسیون های ماده صد مرکب از مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و تعدادی از کارشناسان مجرب و مسلط به حوزه تخلفات ساختمانی تشکیل شد و مقرر شد که اولویت‌های کاری ستاد هماهنگی کمیسیون‌های ماده صد را بر اساس شرح وظایف مندرج در مصوبه شورای شهر تهران در این خصوص دسته‌بندی و بر این اساس برنامه عملیاتی این ستاد تبیین ‌گردد.

سالاری افزود: کمیته فنی ستاد می‌بایست تمامی مسایل و چالش‌های مربوط به تخلفات ساختمانی و فرآیندها را مبتنی بر شرح وظایف ستاد هماهنگی در چند مرحله شامل پیشگیری، ارجاع پرونده‌ها به کمیسیونهای ماده صد و صدور رای و اجرای آراء شناسایی و در جلسه آتی ستاد ارائه نماید.

وی بیان کرد: همچنین کمیته فنی و اجرایی مکلف شد موضوعات و تعاملات بین بخشی و فرابخشی در فرایندهای مربوط به رسیدگی به تخلفات ساختمانی و پیشگیری از تخلفات را در داخل و خارج از شهرداری و با سازمان‌ها ونهادهای دیگر از جمله نظام مهندسی استان تهران و دیوان عدالت اداری احصا و شناسایی کرده و در جلسه آتی  ارائه نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز