معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت:

سازمان انتقال خون، درگاه وزارت بهداشت به روی مشارکت های اجتماعی است

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۱۰:۰۶:۲۸
کد خبر: ۷۲۶۷۵۰
سازمان انتقال خون، درگاه وزارت بهداشت به روی مشارکت های اجتماعی است
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در نشست مجمع خیرین انتقال خون خراسان رضوی، سازمان انتقال خون را درگاه وزارت بهداشت به روی مشارکت های اجتماعی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید محمدهادی ایازی با بیان این مطلب، تاکید کرد: این مجمع می تواند در گسترش پایگاه های اهدای خون در سطح استان، اقدام کند.

 وی در ادامه اظهار داشت: سازمان انتقال خون و ساختار آن به گونه‌ای است که می‌تواند از کمک‌های مردم بهره گیرد، زیرا بحث تولید فرآورده‌های خونی در راستای سلامت مردم و نجات جان آنهاست.

رییس مجمع خیرین کشور تصریح کرد: در حال حاضر سازمان انتقال خون نیاز دارد که مجموعه زیرساخت‌هایی در مراکزی که در حال حاضر موجود هستند، ساخته ‌شود تا کرامت اهداکنندگان خون که ایثارگرانه در این راه قدم برداشته‌اند حفظ شده و بتوان مکانی در شأن آنان و عمل بزرگشان احداث کرد. 

ساماندهی مشارکت‌های مردم در گسترش حوزه‌های زیر ساختی و تجهیزاتی انتقال خون 

حمیدرضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر اهدای خون به عنوان عملی خیر و داوطلبانه، تشکیل مجمع خیرین انتقال خون را ساماندهی مشارکت‌های مردم در گسترش حوزه‌های زیرساختی و تجهیزاتی انتقال خون و اهدای خون دانست.

وی تصریح کرد: سازمان انتقال خون ایران از جمله سازمان‌هایی است که در آن حضور مردم بسیار چشمگیر بوده و در آن اهدای خون مردم به شیوه‌ای داوطلبانه و به صورت کار خیر مطرح است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی هدف از تشکیل این مجمع را ساماندهی مشارکت‌های مردم در حوزه اهدا، انتقال خون، تجهیز زیرساخت‌ها و گسترش کیفیت فرآورده‌های خونی عنوان کرد و افزود: در سال های پیش و در همه مراکز انتقال خون، مردم و خیرین به شیوه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف مانند حوزه‌های تجهیزات و سایر حوزه‌های زیرساختی حضور پیدا می‌کردند و گاهی اوقات کمک‌هایی به سازمان انتقال خون نیز، داشتند. 

اسلامی، سازمان انتقال خون را نماد حضور مردم خیر در حوزه سلامت دانست و تاکید کرد: مرکز انتقال خون خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا از کمک همه خیرین در شناسایی اولویت ها و گسترش فرهنگ اهدا و نیز توسعه مراکز استاندارد بهره برداری کند. 

سازمان انتقال خون، نماد حضور مردم در حوزه سلامت است 
همچنین دکتر فردین بلوچی، دبیر مجمع خیرین انتقال خون ایران در این نشست با تاکید بر اینکه سازمان انتقال خون نماد حضور مردم در حوزه سلامت است، اظهار داشت: هدف از تشکیل این مجمع، ساماندهی کارهای خیر و مشارکت‌های مردم در سازمان انتقال خون و فرهنگ‌سازی اهدای خون به عنوان عملی ایثارگرانه است در حقیقت سازمان انتقال خون نماد حضور مردم در حوزه سلامت است .

وی افزود: با این وصف جای یک مجمع در این مجموعه خالی بود که امیدواریم با تشکیل آن، گام‌های بلندی برداشته شود.

بلوچی در رابطه با گسترش مراکز انتقال خون در سراسر کشور تصریح کرد: تهیه فرآورده‌های خونی نیاز به یکسری استاندارد‌های خاص دارد و ما نمی‌توانیم خارج از این استاندارد‌ها، فرآورده‌های خونی برای مردم تهیه کنیم.به همین دلیل مدیریت خاصی در حوزه مراکز خون در ستاد مرکزی طراحی شده است که براساس شرایط خاصی به گسترش مراکز انتقال خون می پردازد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز