حجت الاسلام محسن غرویان در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

حجاب را برای مردان اجباری کنید

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۵:۰۲:۱۱
کد خبر: ۷۲۷۱۳۶
حجاب را برای مردان اجباری کنید
حجت الاسلام محسن غرویان گفت: «چرا وقتی این همه تاکید بر حجاب بانوان می شود، بر حجاب اجباری مردان تاکیدی نیست .چرا تمام بار مسئله حجاب بر دوش خانم ها است؟ آقایان هم باید حجاب چشم داشته باشند و نباید تمام بار فرهنگی بر عهده بانوان قرار گیرد. قانون حجاب اجباری برای مردان نیز باید وجود داشته باشد. »

به گزارش خبرنگار حوزه گردشگری خبرگزاری برنا،  صبح دیروز مصاحبه ای در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد که طبق آن حجت الاسلام محسن غرویان خواستار اختیاری شدن حجاب برای توریست ها شده بود تا بدین طریق شاهد رشد گردشگری باشیم. این حرف در ابتدا کمی تعجب برانگیز به نظر می آمد چرا که حجاب طبق قوانین ما اجباری و در واقع قانون کشور ما است. اخیرا هم رئیس سازمان بسیج زنان بر این امر تاکید داشته و مجادله بر سر حجاب را امری از اصل بی پایه و اساس خواند و حجاب را طبق قانون اجباری دانست وتاکید داشت که  اختیاری در این خصوص وجود ندارد. در خصوص میزان امکان اجرایی بودن خواسته حجت الاسلام غرویان و تنها یک  حرف نماندن آن مبحثی بود که با خود ایشان به گفت و گو پرداختیم  که در ادامه می خوانید :

حجت الاسلام محسن غرویان در خصوص پایه های اجرایی درخواستی به خبرنگار برنا گفت: « این امر احتیاج به ممارست  در مجلس شورای اسلامی دارد و لازم است که توسط نمایندگان مجلس مورد بحث قرار گیرد.»

وی در ادامه افزود: « متاسفانه به رغم جاذبه های گردشگری فراوان در کشورمان، وضعیت خیلی خوبی در جذب گردشگر نداریم و از آنجایی که دین ما دین آسانی است و در جای جای آن بدین امر اشاره شده است، ان سهل و آسان بودن باید در رویارویی با توریست های خارجی و اقلیت های مذهبی مصداق پیدا کند. بنابراین ما باید آزادی هایی را ایجاد کنیم تا توریست ها تصور سخت بودن دین اسلام را به خود راه ندهند و جاذبه ایران، اسلام و جمهوری اسلامی را حس کنند.»

او در خصوص قانونی بودن حجاب در کشور ما و درخواست اختیاری شدن حجاب برای توریست ها و اثری که در فضای جامعه ایجاد می کند گفت: « مورد بحث ما توریست ها و افراد غیرمسلمان  است که حجاب یک عقیده و التزام است  اما ما نباید به توریست های خارجی  که مسلمان نیستند این امر را اجباری کنیم. بنده معتقدم یکی از مصادیق سهل و آسان بودن دین اسلام حداقل برای غیرمسلمانان و جذب آنان به کشور و دین ما همین مسئله است و موضوع بحث ما هم غیرمسلمین هستند.»

غرویان در خصوص تاثیر حجاب در گردشگری گفت: « جذب توریست فقط تحت تاثیر حجاب نیست اما وقتی یک فرد خارجی پا به کشور ما می گذارد و ما بخواهیم قوانین سخت گیرانه خودمان را بر اون تحمیل بکنیم او ترجیح می دهد به این کشور نیاید چرا که رعایت حجاب برای خارجیان سخت است. رعایت حجاب در گرما تابستان برای توریست بسیار مشکل است چرا که توریست برای تفریح به کشور ما آمده است و شاید نتواند با تحمیل این قوانین سخت کنار بیاید و این در انتخاب مقصد او تاثیر  به سزایی خواهد گذاشت.ما باید قوانینی داشته باشیم تا وقتی که خارجیان وارد کشور ما احساس راحتی کنند.»

وی در پایان در خصوص زمینه سازی های فرهنگی برای این طرح گفت: « برای جلوگیری از بروز هرج و مرج و آسیب های اجتماعی باید در فرهنگ خودمان هم برخی بستر سازی ها انجام شود. جوانان ما نیز باید مورد آموزش قرار گیرند. چرا وقتی این همه تاکید بر حجاب خانم ها می شود، بر حجاب چشم و چشم چرانی آقایان و ول انگاری ها تاکیدی نمی شود. حجاب را برای مردان اجباری کنید ،چرا تمام بار مسئله حجاب بر دوش خانم ها است؟ چرا باید چشم چرانی آقایان فرهنگ سازی نشود؟ آقایان هم باید حجاب چشم داشته باشند و نباید تمام بار فرهنگی بر عهده بانوان قرار گیرد.  سعه صدر، تحمل، خودنگهداری، تقوا  این ها مفاهیم اخلاقی هستند که باید بر آن ها فرهنگسازی کنیم. اولین قدم در برقراری تعامل سازنده بین المللی  ایجاد یکسری آزادی ها نظیر همین حجاب اختیاری برای توریست ها است تا توریست ها احساس نکنند در کشور ما قرار است به آن ها سخت گرفته شود و فشار وارد شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز