مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان:

طاعون به کرمان رسید

۱۳۹۷/۰۴/۱۸ - ۲۰:۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۲۷۲۳۲
طاعون به کرمان رسید
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در پارک ملی «خبر»، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مدیرکل سازمان محیط زیست استان کرمان،  رضا جزینی‌زاده افزود:بیماری طاعون نشخوار کنندگان یک بیماری مشترک بین دام وحشی و اهلی است که متاسفانه در پارک ملی خبر ۵۰ راس کل بز و قوچ به این بیماری مبتلا شدند که لاشه آنها را سوزانده و دفن کردیم.

دیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در پارک ملی خبر، خبر داد و اظهار کرد: بیماری طاعون نشخوار کنندگان یک بیماری مشترک بین دام وحشی و اهلی است که متاسفانه در پارک ملی خبر ۵۰ راس کل بز و قوچ به این بیماری مبتلا شدند که لاشه آنها را سوزانده و دفن کردیم.

وی با بیان این مطلب که این بیماری تا این لحظه اجازه خروج این بیماری از پارک ملی خبر نداده‌ایم، عنوان کرد: اگر مدیریت بحران صورت نگیرد این موضوع به بحران تبدیل می‌شود و تا این لحظه علی‌رغم درخواست تشکیل ستاد مدیریت بحران هیچ همکاری از سوی مدیریت بحران  نشده است و اگر این بیماری از پارک بیرون بیاید یک خطر جدی سلامت برخی از انسان‌ها و دام اهلی را تهدید می‌کند لذا به همکاری همه دستگاه‌های استان داریم.

جزینی‌زاده اضافه کرد: اگر اکنون اقدام لازم برای پیشگیری این بیماری نکنیم بیوتروریسم استان را درگیر خواهد کرد و این زنگ خطری برای همه استان است و نیاز به تشکیل سریع ستاد مدیریت بحران داریم تا امکانات لازم برای کنترل این بیماری را در اختیار ما قرار دهند.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خشکسالی سال‌جاری استان کرمان، تصریح کرد: تا شروع سال زراعی جدید اگر همکاری لازم صورت نگیرد، ۸۰ درصد حیات وحش استان به دلیل خشکسالی  نابود خواهد شد.

 

نظر شما