نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها:

پیاده روی های اربعین به خوزستان آسیب می زند

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۴:۵۵:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۳۶۵
پیاده روی های اربعین به خوزستان آسیب می زند
با اشاره به سفرهای راهیان نور و زائرین اربعینی که از مرزهای چذابه و شلمچه عبور می‌کنند، گفت: «ترافیک جاده‌ای در ایام اربعین چند برابر می‌شود در حالی که خوزستان در مقابل این آسیب‌ها هیچ خدماتی جهت جبران دریافت نمی‌کند.»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عدنان محمد نصاری،  در هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مشکلات استان خوزستان گفت: در خوزستان زمین‌های کشاورزی زیادی در حال خشک شدن هستند. با اجرای پروژه‌های عظیم کشاورزی نزدیک به دو میلیون نخل خرمای خوزستان از بین رفته است.

وی افزود: استان خوزستان دارای نعمت‌های فراوانی چون آب، خاک، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع، معادن و ... است اما متاسفانه با وجود این نعمت‌ها روز به روز محرومیت‌های خوزستان بیشتر می‌شود. هر میزان که صنایع افزایش پیدا کند جوانان باید بیشتر در سر مشاغل مختلف مشغول شوند اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

نصاری با بیان این‌که چندین سال است که در خوزستان میلیاردها تومان در طرح‌های کشاورزی هزینه می‌شود،گفت: در مدت یک هفته و با ورود آب شور به زمین‌های کشاورزی آبادان، خرمشهر و اروندکنار همه بودجه و اعتبار و کار ۲۰ ساله صدها مهندس، طراح و مجری و پول بین‌المال به باد رفته و زمین‌های کار تبدیل به شوره‌زار شده است.

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها عزل و نصب‌های سیاسی در آموزش و پرورش را یکی دیگر از مشکلات خوزستان عنوان کرد و افزود: چنین روش‌هایی تحصیل و آموزش را قربانی خود کرده است. امروز بهداشت و درمان خوزستان در شأن مردم این نیست و بیمارستان‌ها خدمات خوبی به بیماران ارائه نمی‌کنند.  

نصاری با اشاره به سفرهای راهیان نور و زائرین اربعینی که از مرزهای چذابه و شلمچه عبور می‌کنند، گفت: ترافیک جاده‌ای در ایام اربعین چند برابر می‌شود در حالی که خوزستان در مقابل این آسیب‌ها هیچ خدماتی جهت جبران دریافت نمی‌کند.

 

نظر شما