در انگلستان صورت گرفت ؛

افزایش همسر آزاری با باخت‌ تیم‌ملی فوتبال کشور

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۰:۴۰:۲۲
کد خبر: ۷۲۹۲۱۲
افزایش همسر آزاری  با  باخت‌ تیم‌ملی فوتبال  کشور
مرکز ملی خشونت خانگی انگلستان یک کمپین روشنگرانه پیش از بازی تیم ملی این کشور در نیمه‌نهایی جام جهانی راه‌اندازی کرده است. این کمپین از فرصت تب داغ بازی‌های جام‌جهانی برای برجسته‌کردن تهدید‌های واقعی که زنان با آن روبرویند استفاده کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، بر اساس گزارش این مرکز خشونت‌های خانگی در انگلستان زمانی که تیم ملی فوتبال این کشور بازی دارد ۲۶درصد و زمانیکه می‌بازد ۳۸درصد افزایش پیدا می‌کند.

جی والتر تامپسون یک پوستر تاثیرگذار برای این کمپین خلق کرده که موضوع خشونت خانگی را برجسته می‌کند. این پوستر پرچم انگلستان را با خونی که از بینی یک زن روی لب‌هایش ریخته بازسازی کرده است.

پیشتر در همین جام‌جهانی و پیش از بازی انگلستان و تونس طرحی در شبکه‌های اجتماعی همه‌گیر شد که شعار آن این بود: «هیچ‌کس بیشتر از زنان دلش نمی‌خواهد که انگلیس برنده شود.»

این آمارها از پژوهشی به دست آمده که دانشگاه لنکستر درباره خشونت‌های خانگی که در جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به پلیس انگلیس گزارش شده، انجام داده است. در سال ۲۰۱۴ هم میانگین گزارش خشونت‌های خانگی از ۵۸/۲ درصد در روزهای عادی به ۷۹/۳ درصد در روزهایی که تیم ملی انگلستان بازی داشته افزایش پیدا کرده است.

با وجود حمایت‌های قانونی از زنان در کشورهای بیشتر توسعه‌یافته همچنان خشونت‌های خانگی یکی از مهم‌ترین دشواری‌هایی است که زنان با آن روبرو هستند. در کشورهایی مانند ایران قانون مشخصی برای حفاظت از زنان در برابر خشونت‌های خانگی وجود ندارد و لایحه حمایت از زنان که سال‌هاست به مجلس رفته هنوز تصویب نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز