مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور:

احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در کشور

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۹:۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۲۹۶۱۸
احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در کشور
مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: با رشد ابرهای پشته ای در جنوب شرق کشور احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان از امروز دوشنبه تا آخر هفته جاری وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  مسعود حقیقت افزود: ابرهای پشته‌ای یا ابرهای گل کلمی همواره با باران و رعد و برق همراه هستند.
وی اظهار داشت: همچنین در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی شده است.

حقیقت ادامه داد: امروز و فردا در قسمت های شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در برخی از ساعات به ویژه بعدازظهر احتمال وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد وجود دارد.

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دو تا سه روز آینده در استان های گیلان و مازندران به ویژه در نوار ساحلی این استان ها بارش خفیف باران پیش بینی شده است.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

حقیقت گفت: دیروز بیشنه دمای هوای تهران به 40 درجه رسیده بود و در میان مراکز استان های کشور از لحاظ بیشینه دما رتبه هشتم را کسب کرد، همچنین کمینه امروز صبح پایتخت 27 بود و پیش بینی می شود بیشینه امروز به 40 برسد و تا چهارشنبه در همین وضعیت باقی خواهد ماند.

وی افزود: دیروز برازجان ، دیر و سرخس با 48 درجه گرمترین و شهرکرد با 9 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند.

توصیه های هواشناسی

مدیرکل پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: کشاورزان و باغداران استان های گیلان و مازندران در راستای صرفه جویی در مصرف آب، همچنان روش های معمول آبیاری را در دستور کار داشته باشند.

 

نظر شما