تندگویان در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

ضربه اصلی را از عدم اعتماد به جوانان خورده‌ایم/ تجربه‌‌ مدیران فعلی براساس خطاهایی است که مرتکب شده‌اند

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۵:۰۵:۰۴
کد خبر: ۷۳۰۷۴۵
ضربه اصلی را از عدم اعتماد به جوانان خورده‌ایم/ تجربه‌‌ مدیران فعلی براساس خطاهایی است که مرتکب شده‌اند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در مورد هجمه‌های مطرح شده به لایحه "منع بکاریگری بازنشستگان"، گفت: «جوانان فعلی نسبت به دوره‌ای که مدیران فعلی جزو قشر جوان محسوب می‌شدند، بسیار توانمندتر هستند و علت آن هم دسترسی به اطلاعات روز و رشد استعدادهایشان است.»

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ با آغاز هفته جاری و اتمام تعطیلات تابستانی مجلس، رسیدگی به لایحه "منع بکارگیری بازنشستگان" الویت اصلی مجلس  برای رسیدگی به مصوبات است.

حال در مدت زمان مطرح شدن این طرح و تصویب کلیات تا تصویب جزییات آن که هنوز انجام نشده بسیاری از سیاستمداران و مسوولان کشوری نسبت به اجرای این طرح نقدهایی را مطرح کرده‌اند.

گفته اصلی این مسوولان کشور در خصوص عدم توانایی جوانان در اداره کشور و بخش‌های مدیریتی است.

حال برای اینکه آگاه شویم این نقدهای مطرح شده تا چه میزان می‌تواند صحیح باشد و مدیران کنونی از چه زمانی آغاز بکار کرده‌اند و چرا گفته می‌شود که جوانان قادر به اداره کشور نیستند با معاون امور ساماندهی جوانان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

محمدمهدی تندگویان – معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در خصوص هجمه‌های بیان شده علیه طرح "منع بکارگیری بازنشستگان" گفت: «اکثریت وزرا در سال‌های نخست فعالیت خود هیچ تجربه‌ای نداشتند. اما در آن زمان باتوجه به نگاه‌های متفاوتی که وجود داشت جوانان وارد میدان می‌شدند و  قرار بود که در نظام شایسته سالاری به جای روابط حاکم باشد. درحال حاضر چه کسی می‌تواند ادعا کند تجربه جوانی که به همه اطلاعات و امکانات روز دسترسی دارد از وزیر یا مدیری که سی سال، بدون هیچ دسترسی درحال خدمت به کشور است، کمتر یا بیشتر است. چه کسی می‌تواند تضمین کند که تجربه یک مدیر بیشتر از جوانانی است که در نظام حضور دارند و مدام در حال کمک برای رشد و توسعه کشور هستند.»

*تجربه‌‌ی مدیران فعلی براساس خطاهایی است که مرتکب شده‌اند

وی  در ادامه افزود: «اینکه گفته شود یک جوان سرشار از دانش است اما تجربه ندارد، کاملا اشتباه است. تجربه‌ای که آقایان کسب کرده‌اند براساس خطاهایی است که نظام به آنها اجازه داده تا مرتکب شوند. با گذشت سالیان باید به صورت مجدد این اجازه را برای جوانان کنونی صادر کنیم. جوانان فعلی نسبت به دوره‌ای که مدیران فعلی جزو قشر جوان محسوب می‌شدند، بسیار توانمندتر هستند و علت آن هم دسترسی به اطلاعات روز و رشد استعدادهایشان است. اگر جوانی در این میان مرتکب خطایی هم شود مزید برعلت نیست که مدام از روش‌های قدیمی استفاده کنیم چون هیچ تأثیری برای نظام نخواهد داشت و برآیند مثبتی را هم در جامه ایجاد نمی‌کند.»

تندگویان با انتقاد از وضعیت فعلی کشور، اظهار کرد: «وضعیت اقتصادی امروز کشور حاصل مدیریت همین مدیران فعلی است، آیا این وضعیت خوب است؟ اگر همه این تجربه را قبول دارید پس چرا وضعیت اقتصادی کشور، اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی این چنین است؟ علت این است که تحولی ایجاد نشده و به جوانان اعتماد نکرده‌ایم. ضربه اصلی را از همین عدم اعتماد به جوانان خورده‌ایم.  در زمان انقلاب اعتماد شد  و کار را به دست جوانان سپردند چون به دنبال تحول و نگرش درست بودند. درحال حاضر ضربه‌های مهلک شرایط نامطلوب فعلی را از کسانی می‌خوریم که تصور می‌شود مجرب هستند.»

وی با تأکید براینکه جوانان باید به پای این طرح بایستند، گفت: «جوانان باید کمک کنند چون جزو افرادی حساب می‌شوند که صادقانه می‌خواهند به کشور خدمت کنند؛ این تحول باید هرچه سریع‌تر اتفاق افتد. مدیران با تجربه باید به عنوان مشاور در کنار جوانان قرار گیرند تا خطاهایی که این سال‌ها مرتکب شده‌اند را به جوانان آموزش دهند تا مبادا دیگر فضای کشور تکرار مکررات شود.»

*مجلس به نقد‌های استانداران توجه نکند و به تصویب طرح رأی بدهد

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش‌وجوانان بیان کرد: «همین امروز، دولت لیست مدیران بازنشسته‌ای که باید برکنار شوند را اعلام کند، در برابر آن لیست 3 برابر جوان مجرب معرفی و اعلام خواهم کرد. این قانون شامل حال حدود 1700 نفر آدم می‌شود که مجموعه‌ای از استاندارها، معاونان وزرا، روسای شرکت‌ها هستند. برای مثال استان گیلان جزو جوان ترین استانداری‌ها است که به شدت موفق هستند. استاندارانی که شامل این طرح می‌شوند به نماینده‌ها فشار می‌آورند تا به این طرح رای مثبت ندهند. اما انتظارم از مجلس این است که به استانداران توجه نکند و به تصویب طرح رای بدهند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز