مظفری در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

حضور جوانان برتر سمن‌های ایرانی در اجلاس همکاری شانگ‌های

۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۱۴:۰۰:۴۸
کد خبر: ۷۳۱۲۰۷
حضور جوانان برتر سمن‌های ایرانی در اجلاس همکاری شانگ‌های
سرپرست تیم 4 نفره و همچنین جوان برتر در حوزه رسانه و تبلیغات گفت: «امروز هر کشوری بیانیه‌ای به نمایندگی از کشور خود در پایان آخرین روز اجلاس قرائت کردند.»

شاهین مظفری - سرپرست تیم 4 نفره و همچنین جوان برتر در حوزه رسانه و تبلیغات در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در خصوص اجلاس همکاری‌های شانگهای گفت: «بعد از حضور رییس جمهورهای 13 کشور در ماه گذشت، اجلاس همکاری شانگهای حالت جدی برای این مسئله درنظر گرفتند و قرار است که شهر چینگ دائو به مرکز همکاری‌های شانگهای تبدیل شود. در ادامه سفر رییس جمهور‌ها حال قرار است که جوانان را با موضوع گفت‌وگوهای فرهنگی، تبادل افکار و ارتباطات که در ادامه همان سیاست‌های سازمان همکاری‌های شانگهای است گرد هم جمع کنند.»

وی در ادامه افزود: «در ایران  4 نفر در حوزه جوانان برتر انتخاب شده‌اند. برترین جوان حوزه کارآفرینی کشور، برترین جوان حوزه گردشگری، برترین فعال حوزه مشارکت‌های اجتماعی و احزاب، برترین جوان حوزه رسانه و تبلیغات که این تیم 4 نفره به چینگ دائو  اعزام شده  است.» 

سرپرست تیم 4 نفره و همچنین جوان برتر در حوزه رسانه و تبلیغات بیان کرد: «در روز اول حضور، تیم جوان چینی‌ها برای جوانانی که از 13 کشور عضو سازمان همکاری به چینگ دائو اعزام شده‌اند، نشست‌هایی در خصوص آشنایی با چینگ دائو و مراکز موجود در آن  برگزار کرده‌اند. همچنینجلساتی برای گفت‌و‌گو بیشتر جهت حل مشکلات بین دو کشور  و تمرین گفتمان انجام شد. با توجه به اینکه امروز، روز پایانی بود هر کشوری بیانیه‌ای به نمایندگی از کشور خود قرائت کرد و در پایان همه کشورها بیانیه‌ای مشترک را قرائت کردند و جوانان عضو سازمان همکاری‌های شانگهای نسبت به بیانیه‌ای که توسط روسای جمهور امضاء شده بود، پایبندی خود را اعلام کردند.»

در پایان می‌توایند متن بیانیه را بخوانید:

به نام پروردگار صلح و دوستی؛ بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند

همچنین تشکر می کنم از میزبانی مهربانانه کشور چین. ما از اینکه در چین هستیم خوشحالیم. کشور ما اکنون با کشور چین همکاری های راهبردی گوناگونی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی دارد.

عالیجنابان

مردمان شرق تبلور، مهربانی، عشق و انسان دوستی هستند. به گواه تاریخ کشورهای مستقر در جاده ابریشم قرن هاست با دو سنی در کنار هم ز پسته اند و بذر مهر در جهان گسترده اند و جهانیان وام دار دانش، معرفت و دستاوردهای آنان هستند.

ملت های ما مردمانی مهربان ، اهل کار و تلاش و به دنبال تعامل سازنده با دیگران بوده و هستند. ما اعضای پیمان همکاری شانگهای، همه امکانات و ظرفیت ها را برای ساختن یک زندگی زیبا و عادلانه برای همه ملتها را در اختیار داریم. همه ما بر اساس فرهنگ غنی، تمدن انسانی تاریخی و هویت شرقی اصرار به صلح، امنیت، رفاه و پیشرفت برای همگان فارغ از ادیان مختلف، رنگ ها و زبانها داریم و قرنهاست در کنار یکدیگر با صلح ز پسته ایم.

ایران در جایگاه منحصر به فرد ژئوپلوتیکی، توانمندی های گسترده انسانی و مادی، اقتدار استقلال سیاسی و اقتصادی دارا بودن منابع غنی نفتی و معدنی و دارا بودن رتبه اول در ذخایر گاز طبیعی جهان قرار دارد. سرزمین ما میراث دار بخش مهمی از تمدن جهانی و اسلامی است. تمدنی که از عمر آن بیش از ۲۵۰۰ سال می گذرد.

امروز ایران به عنوان پل میان غرب و شرق از یک سو و بین آسیای مرکزی و آبهای گرم خلیج فارس و اقیانوس هند از دیگر سو، می تواند نقش ارزشمندی در معادلات جهانی داشته باشد. اشتراکات فرهنگی، تمدنی و تاریخی با اوراسیا زمینه ساز ایفای نقش کشور ما به عنوان سرزمین تعامل، دوستی و هم زیستی صلح آمیز، فرهنگ ها و ملل و اقوام گوناگون در سایه اعتدال و احترام متقابل است امروز که کشورهای عضو پیمان شانگهای از جمله چین، هند، ایران، روسیه و بقیه کشورهای عضو پس از یک دوره طولائی عقب ماندگی با سرعت در مسیر ترقی و پیشرفت گام بر می دارند و منطقه را به لحاظ اقتصادی در بالاترین سطوح جهان قرار می دهند، تمایل شدید و برنامه گسترده کشورهای عضو «ناتو» و غربی ها را برای جلوگیری از رشد و احیای روابط استعماری گذشته کاملا آشکار است. در هیچ کجای جهان خشنونت مانند غرب آسیا خانمان سوز نبوده است. مداخلات نظامی در افغانستان، یمن، عراق و رفتارهای سرکوبگرانه علیه فلسطین و فاجعه انسانی در سوریه نمونه دردناک از گسترش فاجعه آمیز خشونت و افراطی گری در جهان است. کشور ما ایران، سالهاست از زور گوبی ها و تمامیت خواهی کشور هایی همانند آمریکا و اسرائیل آزار دیده است. کارهایی همانند برقراری تحریم های اقتصادی ناعادلانه، ترور دانشمندان هسته ای و حمایت غربی ها از صدام در جنگ با ایران بخشی از این موضوع است.

مردم جهان از خشونت و افراط از این که زورگویان با رفتارهای قلدر معابانه غلط خود حقوق سایر مردم جهان را پایمال میکنند خسته اند.

همه ما که اینجا گرد هم آمده ایم جوانان نخبه ای هستیم که توانسته ایم گام های مهمی را در کشورمان برداریم

ما اینجا هستیم تا در یک کار مشترک و ارزشمند برای مقابله با مشکلات ، چاره جویی و زندگی بهتری را برای ملت هایمان و جامعه بشری پی ریزی نماییم.

جوانان با دارا بودن روحی پاک و فطرتی خدایی میتوانند با دوری از نگاه های افراطی و سیاست زده سخن از دوستی ، تعامل و مهربانی بزنند و با یافتن و بهره مندی از نقاط مشترک فرهنگی از تفاوت ها و خشونت ها فاصله گرفته و با هم افزایی و اقتدار جمعی فردایی بهتر را بسازند.

خانم ها و آقایان

همه ما میخواهیم دنیایی بهتر و دوست داشتنی تری را بنا کنیم اما نا کارآمدی و تبعیض آلودگی نظام حاکم بر جهان وضعیت را به نقطه بحران و شرایط غیر قابل برگشت نزدیک ساخته است و مشکلات ناخواسته ای را برای همه ملت هایمان تحمیل کرده است. که ما میتوانیم دست در دست هم و با تکیه به توان جوانی مقتدارنه به آنها فائق آییم .

جوانان در طول تاریخ نشان داده اند که با پشت کار، تلاش و ممارست می توانند بر مشکلات غلبه کنند و امروز تنها راه نجات و عبور از بحران ها درک متقابل کشورها و گفت و گوی تمدنهاست ایران به عنوان مبدع بحث گفت و گوی تمدنها پیشنهاد کم هزینه و پر فایده گفت و گو را در بین جوانان نخبه جهان برای حل مشکلات می دهد.

جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب و تدابیر مقتدرانه رئیس جمهور ایران آقای دکتر روحانی و توان جوانان نخبه و پرتلاش آمادگی دارد در تمامی زمینه های ممکن همچون گذشته همکاری ها را در بالاترین سطح گسترش دهد و از تحقق همه اهداف انسانی و عادلانه شانگهای حمایت کند. در این راستا پنج پیشنهاد کاربردی به این اجلاس ارائه می دهیم 1- اعزام و تبادل دانشجویان و نخبگان جوان جهت آشنایی با فرهنگ و دستاوردهای کشورهای عضو و ناظر.

۲- همکاری مشترک در پروژه های دانش بنیان و راه اندازی استار تاپ های مشترک در این زمینه

٣- توسعه زیرساخت ها، ارتباطات و اجرای برنامه های گردشگری ویژه جوانان.

۴- حمایت از پروژه های اشتغال زا و کار آفرینان جوان.

۵- توسعه ارتباطات رسانه ای و تولید محتوای غنی شده مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای عضو و ناظر در پیمان

ما باور داریم آینده زیبا و مملو از عدالت جهان را جوانان شرقی خواهند ساخت.

به امید آن روز .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز