دکتر سلطانی فر در دیدار با اعضای هیأت موسس سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان‌های بوشهر و گلستان:

تصویب لایحه منع به کارگیری بازنشستگان زمینه حضور بیشتر جوانان و استفاده بیشتر از توان آن ها را فراهم می آورد / در تلاش هستیم با هر امکاناتی که داریم سمن ها را توانمند کنیم

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۷:۰۹:۰۹
کد خبر: ۷۳۳۰۴۸
تصویب لایحه منع به کارگیری بازنشستگان زمینه حضور بیشتر جوانان و استفاده بیشتر از توان آن ها را فراهم می آورد / در تلاش هستیم با هر امکاناتی که داریم سمن ها را توانمند کنیم
وزیر ورزش‌وجوانان گفت: «روند مردم سالاری و مراجعه به نظر مردم از همان ابتدا انقلاب در نظام جمهوری اسلامی جلوه گر بود.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، اعضای هیأت موسس سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان‌های بوشهر و گلستان با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند.

دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، در این جلسه ضمن تبریک میلاد امان هشتم (ع) گفت: «برخی تصورات مبنی بر تفکیک وزارت ورزش از سازمان جوانان بود. البته ما هم در این خصوص امیدوار هستیم که این تفکیک صورت پذیرد زیرا که جزو مطالبات جوانان است. اما این طرح تاکنون به نتیجه نرسیده است. با این وجود ما هنوز امیدوار هستیم زیرا که معتقدیم اگر جوانان که موتور محرک پیشرفت کشور هستند و درخواست در چهارچوب قانونی دارند. خیلی خوب است که برای آن ارزش قائل شویم.دموکراسی و مردم سالاری وقتی محقق می شود که احزاب، مطبوعات و رسانه ها فعالیت آزاد داشته باشند و از حقوقی برخوردار باشند و فعالیت های مردم در قالب سازمان های مردم نهاد تعریف شود و در غیر این صورت جامعه، مشخصه یک جامعه مردم نهاد را ندارد.»

مسعود سلطانی فر در ادامه افزود:« این روند در جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها مثبت تر بوده است و به مردم سالاری اهمیت ویژه ای داده می شود. روند مردم سالاری و مراجعه به نظر مردم از همان ابتدا انقلاب در نظام جمهوری اسلامی جلوه گر بود. در کشور ما به کرات ما شاهد انتخابات هستیم که این نشان از مردم سالاری و دموکراسی بالا نظام دارد. اگر مردم در انتخابات شرکت می کنند، این حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تاییدی از طرف مردم  بر کلیت نظام ما و قانون اساسی است. اگر مردم مشکل و یا معضلی دارند، این انتقادات می توانند در قالب سازمان های مردم نهاد بازگو شود تا از طریق روش های خشن خیابانی، شاهد اعتراضات نباشیم.»

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تصویب لایحه منع به کارگیری بازنشستگان گفت: «تصویب این قانون بسیار مثبت بود و زمینه حضور بیشتر جوانان و استفاده بیشتر از توان آن ها را فراهم می آورد و زمینه پویایی جامعه است.»

وی در مورد مشکل صدور شناسه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان از سوی وزارت کشور توضیح داد: در چند بند این تفاهم‌نامه در مورد چگونگی اجرا، اختلاف نظرهایی وجود دارد که در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

دکتر سلطانی فر در خصوص بحث توانمندسازی سمن ها گفت: «از ابعاد محتلف سمن ها برای ما حائز اهمیت هستند و در تلاش هستیم تا با هر امکاناتی که داریم، سمن ها را توانمند کنیم. 

او در خصوص حامیان مالی سمن ها گفت:« بیشتر بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی هستند و تحکم به این بنگاه ها در حیطه اختیارات ما نیست. از طرفی در حوزه ورزش، بیشتر حامیان منافع مالی دارند و لذا رسانه ها نیز با آن ها همکاری می کنند اما این قضیه در خصوص سمن ها صادق نیست.»

وزیر ورزش و جوانان در خصوص مقایسه بودجه اختصاصی ورزش و سمن ها گفت: «منابع مالی رشته های ورزشی و باشگاه ها از طرف دولت تامین نمی شود، بلکه به دلیل سود مالی، حامیان مالی مختلفی پا به این عرصه می گذارند و از آنان حمایت می کنند.»

وزیر ورزش و جوانان از تهیه آیین‌نامه خانه‌های جوان نیز خبر داد و گفت: مشکلات مالی خانه‌های جوان نیز با پرداخت‌های منظم برطرف خواهد شد چرا که خانه‌های جوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت سمن‌ها برای فعالیت هستند و باید با شرایط بهتری اداره شوند.

وی افزود: توانمندسازی سمن‌ها از ابعاد مختلف یکی از بهترین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است. در حال حاضر تعداد این سازمان‌ها به 2000 تشکل افزایش پیدا کرده است.

او در خصوص اختیارات سران سه قوه برای مقابله با تحریم ها و فشارهای بین المللی گفت: «مقام معظم رهبری، به سران سه قوه برای مقابله با فشارهای بین المللی که در اثر عهد شکنی های آمریکا اختیاراتی اعطا فرمودند که با استفاده از آن ها بتوانیم وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشیم و با این فشارها مقابله کنیم.»

محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار در خصوص تصویب لایحه منع به کارگیری بازنشستگان گفت:« امیدواریم بعد از تصویب این لایحه، دولت نشان دهد که قصد دارد تحول را در حوزه جوانان عملی کند و  شاهد به کار گماشتن دوباره بازنشستگان در مناصب نباشیم.»

وی در خصوص تفکیک وزارت ورزش و سازمان امور جوانان گفت:« وزارت ورزش تلاش های بسیاری در این خصوص انجام داده اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیدیم.  همه سعیمان بر این است که تا شهریور ماه به نتیجه برسیم. برخی نمایندگان نیز تلاش های بسیاری کرده اند امیدواریم که نتیجه حاصل شود.»

او در خصوص طرح سرباز - مهارت گفت: «تفاهم نامه هایی مربوطه امضا و طرح قطع شده. نهایتا تا شهریور ماه دستورالعمل اجرایی آن تدوین و به مراکز انتطامی ابلاغ می شود تا نوع استفاده از سربازان امریه تغییر یابد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز