افشانی در اولین نشست خبری مطرح کرد؛

پیشتازی شهرداری تهران در منع بکارگیری بازنشستگان/ بهره برداری ۵۰ کیلومتر از خطوط مترو و افزودن ۷۰ واگن/ نوسازی ۱۸ هزار اتوبوس/ تلاش برای رفع بدهی‌های شهرداری در جلسه با ۹ مدیر عامل بانک/ فشار ناپذیرم

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۹:۳۵:۲۵
کد خبر: ۷۳۴۱۷۹
پیشتازی شهرداری تهران در منع بکارگیری بازنشستگان/ بهره برداری ۵۰ کیلومتر از خطوط مترو و افزودن ۷۰ واگن/ نوسازی ۱۸ هزار اتوبوس/ تلاش برای رفع بدهی‌های شهرداری در جلسه با ۹ مدیر عامل بانک/ فشار ناپذیرم
صبح امروز اولین نشست خبری محمدعلی افشانی شهردار تهران در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا ، در این نشست خبری شهردار تهران و معاونانش به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد علی افشانی شهردار تهران در ابتدای این نشست خبری  با بیان اینکه ارتقاء کیفیت زندگی مردم و رضایت مندی شهروندان هدف اصلی  شهرداری تهران است گفت : با این هدف از ابتدا تا انتهای برنامه های خود را  در شهرداری تهران در  تمام فصولی  دنبال می کنیم  تا کیفیت شهر بهتر از آنچه  هست باشد.

وی در ادامه به سرفصل های برنامه  خود پرداخت و بیان کرد: مشارکت  مهم ترین اصل است. معتقدم تازمانی که مردم مشارکت در ارتقاء و توسعه شهر نداشته باشند، پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

افشانی تاکید کرد: حاکمیت و قانون و اجرای تبعیض آمیز نبودن آن باید برای همه ی اقشار جامعه باشد.

وی با اشاره به شفافیت سازی در فضای عملکرد شهرداری افزود : شفافیت یعنی دسترسی همه مردم به اطلاعات شهرداری ، همه مردم باید بدانند منابع چگونه تامین و هزینه می شود و چه تصمیاتی برای آینده وجود دارد.

 تصویری از تکدی گری در شهر   وجود دارد که برازنده  تهران نیست 

شهردار تهران با بیان اینکه از شهردار تا مدیران و معاونان و ... باید به مردم و اصحاب رسانه پاسخگو باشند ادامه داد: ما در شهری زندگی میکنیم که زیست دوگانه دارد و کاری که ما در شهرداری  دنبال خواهیم کرد کاهش فاصله محلات محروم و برخوردار است که اسم آن تبعیض مثبت است. کاهش آسیب های اجتماعی بحث بعدی است که پرداختن به آن از سوی تمام کسانیکه در اداره کشور نقش مهمی دارند  اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه حذف و کاهش تکدی گری از جمله مسائل مهم است گفت: تکدی گری در شهر تهران بگونه ایست که هر شهروند تهرانی و مسافر را ناراحت میکند و تصویری در ذهن افراد شکل میگیرد که برازنده شهر تهران نیست. امیدوارم که اصحاب رسانه بگونه ای کمک کنند که تا سال آینده هیچ تکدی گری در تهران نباشد. برای این موضوع برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است. از مجموع تکدی گرانی که در شهر تهران هستند ٧٠درصد متکدی گران خارجی و ٣٠ درصد ایرانی و از  ٣٠ درصد تنها ده درصد تهرانی هستند.

افزودن 70 واگن به خط مترو

محمد علی افشانی با گفتن از اینکه شهروندان تهرانی نیاز به نشاط دارند گفت:  ایجاد بستر  شادی در شهر تهران و برای شهروندان تهرانی بسیار نیاز مبرم و اساسی است.

شهردار پایتخت  مسئله مهم و قابل پرداخت دیگری برای کلان شهر تهران را مسئله رسیدگی به بافت فرسوده برشمرد و گفت :   برنامه ریزی ها بسیاری برای سامان بخشی به بخش فرسوده شهر طراحی شده است و در دستور کار قرار دارد .

شهردار تهران از نداشتن اورژانس هوایی در تهران  گفت و افزود:  اگر سیل مهمی در تهران راه بیفتد شهر در آسیب جدی قرار خواهد گرفت.،به معاونان مربوطه دستور پیگیری و شناسایی نقاط سیل زا را داده ام تا به دفع آن آگاهی پیدا کنند.

وی برنامه مهم دیگر شهرداری را رسیدگی به مسئله توسعه خطوط مترو دانست و ادامه داد: برنامه ریزی شده تا در هفته دولت سال آینده بیش از ٥٠ کیلومتر از خطوط مترو به بهره برداری برسد و ٧٠ واگن هم به واگن های موجود اضافه خواهد شد.

هیچ باغی برج نخواهد شد

افشانی با بیان اینکه موضوع دیگر که به شخصه حساسیت فوق العاده ای روی آن دارم حفظ باغات است گفت: در جلسه معاونان و مدیران شهرداری اعلام کرده ام که حتی یک باغ در دوره مدیریتی من تغییر کاربری نخواهد داد. مصوبه شورا در خصوص برج-باغات را اجرا خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود: حمل و نقل عمومی یکی از مهم ترین برنامه ها است که نوسازی ناوگان  عمومی و اتوبوسرانی از سرفصل های آن است و یکی از برنامه های مهم دولت هم است. قریب به ١٨هزار اتوبوس باید نوسازی و  وارد چرخه فعلی شوند که ساخت بسیاری از آن ها آغاز شده است.

پاسخ به سوال خبرنگاران

در ادامه  شهردار تهران به سوالات نمایندگان رسانه های مختلف حاضر در این نشست خبری پاسخ داد.

درجامعه ای که فساد وجود دارد توسعه نخواهد بود

افشانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت در 75 روز ورود وی  به شهرداری  شاخصه های رضایت شهروندی منفی و کاهش پیدا کرده گفت: چنین مسئله ای را نمی پذیرم. کدام نظرسنجی انجام شده است که چنین موضوعی مطرح می شود. در این دوره مدیریتی ،مهم ترین الویت بنده مبارزه با فساد است. در جامعه ای که فساد وجود دارد هرگز توسعه نخواهد بود. شهرداری یک نهاد خدماتی بزرگ است و نمی توان در عرض حداکثر ٦ماه یک تغییر و تحول بنیادین رخ در آن شکل گیرد. کسی که چنین چیزی را می گوید هیچ شناختی از شهرداری ندارد، تغییر و تحول ثمره  یک دوره طولانی است. آزادی عمل برای نقد تمام کسانیکه در این نشست حضور دارند، برقرار است.

اجرای طرح منع بکارگیری بازنشستگان از فردا در شهرداری

افشانی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر قانون منع بکارگیری بازنشستگان و سرنوشت شهردار تهران در پس اجرایی شدن این قانون گفت: این قانون از روز گذشته شروع شده و لیست کامل  آن تهیه شده است. یکی از کسانیکه به جد این قانون را پیگیری می کرد، بنده بودم. از فردا این قانون در شهرداری تهران اجرا خواهد شد و شهرداری تهران در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان پیشتاز خواهد بود.

پذیرفتن ریسک مبارزه با فساد

شهردار تهران در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری تهران گفت: حاضر به پذیرفتن ریسک های مبارزه با  فساد هستم گرچه می دانم هزینه های سنگینی دارد اگر به موضوع فساد ورود پیدا کنم.

لازمه برگزاری نمایشگاه ها خارج از شهر تهران

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه ها در خارج از شهر تهران گفت: مدیریت نمایشگاه و مجموعه نمایشگاهی می بایست به این نکته توجه کنند که یکی از منبع های آلودگی معضل ترافیک است .نمایشگاه ها باید  خارج از شهر تهران و در  نمایشگاه آفتاب برگزار شود تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم. لازمه ی برگزاری نمایشگاه ها در خارج از شهر تهران، هماهنگی بین دستگاه هاست.

فشار ناپذیرم

شهرداری تهران در خصوص شایعه هایی که مطرح می شود و بیانگر این است که تنها تا پایان سال شهردار پایتخت خواهد ماند گفت: یکی ازمشکلات من و افرادی که این حرف ها را می زنند این است که من فشار ناپذیرم.

وی تاکید کرد: هیچکس نمی تواند بر من فشار وارد کند که  کسی را منصوب کنم یا منصوب نکنم.

حاشیه نشینی به سادگی قابل حل نیست

وی در پاسخ به سوالی که در خصوص ساماندهی به وضعیت حاشیه نشینی تهران گفته شده بود بیان داشت: حاشیه نشینی معضلی است که به این سادگی ها قابل حل نیست. شرایط اقتصادی باعث شده، بسیاری از مردم درآمدها و پس اندازهایی که داشتند را از دست بدهند.ساماندهی سکونت های غیر رسمی به این موضوع کمک خواهد کرد.

جلسه با 9 مدیرعامل بانک برای حل مشکل مالی شهرداری

شهردار تهران در خصوص علت کندی پیشرفت پروژه های مترو گفت: اولین علت به تامین منابع مالی بر می گردد.  برای حل  مشکل مالی شهرداری با افراد بسیاری از جمله  ٩  مدیرعامل بانک جلسه برگزار کردیم تا به بهترین راه حل برای پرداخت  بدهی های مالی  برسیم و از آن ها وام دریافت کنیم.پروژه ها الویت گذاری شده اند تا براساس میزان پیشرفت فیزیکی که داشته اند، به اتمام برسند.

 فساد مالی مدیران شهری اسبق  باید اثبات شود

افشانی در مورد نحوه رسیدگی به پرونده فساد هامالی مدیران شهری اسبق که همچنان بلاتکلیف مانده است گفت:  هرکسی هر فسادی را انجام داده باشد، تحقیق خواهد شد. می بایست حتما مستنداتی وجود داشته باشد و به مراجع حقوقی و قضایی ارائه و اثبات شود. 

وی تاکید کرد: تصور نشود  اگر راجع به بدهی صحبت می شود، منظور فساد است. اینگونه نیست که این موضوعات تنها در این دوره  مطرح بوده است بلکه در دوره های قبل هم مطرح بوده است.

مدیران گذشته باید جا به جا یا تعویض شوند

وی در پاسخ به این سوال که آیا از ٤٥٤ نفر مدیران سابق که کنار گذاشته شده اند، نمی شود از تجربه این افراد استفاده کرد؛ گفت: مدیرانی که بر مدار امروزی می چرخند باید اصلاح شوند و این پاسخ به رفتاری است که در گذشته داشته اند گرچه نفرت را نمی پذیرم و دوستی، دوستی و محبت می آورد. مدیران گذشته باید جا به جا یا  تعویض شوند.  جا به جایی ها بر مبنا  سلامتی و توانمندی افراد است خواهد بود.

خرید و فروش پست در شهرداری را رد نمی کنم

شهردار تهران در مورد انتصابات فامیلی در شهرداری  گفت: بنده از روز اول مسئولیتم تا به امروز هیچ کدام از اقوام و فامیل هایم را در سمتی منصوب نکرده ام و نخواهم کرد و شایعات را در این خصوص رد می‌کنم و اگر بخواهم کسی را منصوب کنم قطعا به تجربه و دانش و سلامتی او در حوزه شهری توجه خواهم کرد.

افشانی درپایان سخنان خود  در خصوص خرید و فروش پست در شهرداری تهران گفت: خرید و فروش پست در شهرداری تهران را رد نمی کنم. زمانیکه چنین موضوعاتی در جامعه مدام و به طور مکرر رد می شود، موحب ترویج شده و بهتر است که نگاه دقیق تری نسبت به آن داشته باشیم.

خرید و فروش  پست، کثیف ترین نوع کاری است  که می تواند  از یک مدیر سر بزند. اگر خدایی ناکرده از افرادی در شهرداری چنین عملی سربزند بدترین برخورد ممکن را باخاطی خواهم داشت.  مطمئن باشید هیچکسی با خرید و فروش در شهرداری از  زمانی که من ورود پیدا کرده ام بر مسندی نخواهد ماند و نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز