بازی وزیر احمدی‌نژاد با افکار عمومی

اردوگاه باهنر متعلق به فرهنگیان است/ اردوگاه از ضمانت خارج خواهد شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۰:۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۳۴۶۲۳
اردوگاه باهنر متعلق به فرهنگیان است/ اردوگاه از ضمانت خارج خواهد شد
وزارت آموزش‌وپرورش بر اساس مصوبه هیئت دولت پیگیری لازم در خصوص تهیه مستندات و مدارک موردنظر برای ارائه به کارگروه را شروع می‌کند. آموزش‌وپرورش باید ملکی را با شرایط مناسب به‌عنوان ضمانت قرار دهد که اردوگاه شهید باهنر این شرایط را داشت.

در نظام سختگیر آموزشی مدارس چه حسی زیباتر از اردو رفتن برای دانش آموزان وجود دارد. پلک‌های زیادی شب‌ها از ذوق اردوهای مدرسه به خواب نرفته‌اند. زمان‌هایی که از نظم مدرسه جدا می‌شوی و رها می‌توانی خوش بگذرانی. بازی ازآنجا آغاز می‌شود که باید ابتدا اتاق فکری شکل داد که چگونه می‌توان افکار مردم را برای حرفی که می‌خواهی بزنی جلب کنی و آنچه را که می‌خواهی برایشان با آب‌وتاب تعریف کنی. اگر اتاق فکر به‌درستی عمل کند راه‌هایتأثیرگذار را خوب می‌شناسد، مثلاًمی‌توان برای جلب‌توجه بیشتر با آنچه مردم خاطره دارند، بازی کرد. اردوگاه شهید باهنر سال‌هاست که میزبان دانش آموزان در رده‌های مختلف از شهرهای متفاوت بوده، شهرهای دور و نزدیک به پایتخت که خاطراتی برای دانش‌آموزانیرقم‌زده که هنوز با یادآوری‌اش لبخندی بر لبشان می‌نشیند. در ادامه بازی پشت پرده خبر می‌رسد که آموزش‌وپرورش با بولدوزر تاریخ شیرین دوران مدرسه را نابود کرده. بی‌شک لبخندت به تلخی می‌زند و حس کینه‌ای از مسبب آن بر دلتمی‌نشیند. درحالی‌که اگر اخبار درست به دستت برسد و دستان پشت پرده نباشند، متوجه می‌شوی که مهره بازی پشت پرده‌ای بوده‌ای که هیچ روایت واقعی به تو نداده است.

ماجرای فروش اردوگاه شهید باهنر از کجا شروع شد؟

بیش از هر قشری دیگر فرهنگیان و معلمان هستند که با حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش‌وپرورش دوران محمود احمدی‌نژاد به خاطر سیاست‌های پیش‌گرفته شده او و سختی‌های زندگی‌شان آشنایی دارند. وزیر سابقی که اکنون در پنجمین دوره نمایندگی مجلس خود است و در سوابقش عضو هیات‌رئیسه و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس را دارد. شخصی که با توجه به سابقه اجرایی‌اش نقش اساسی در سیاست‌های آموزشی و رفاهی فرهنگیان و دانش آموزان کشور داشته است.حال حاجی بابایی تصمیم می‌گیرد در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری از تخلفی بزرگ پرده‌برداری کند. حمیدرضا حاجی‌بابایی در نامه‌خود در جایگاه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس می‌نویسد: «مطلع شدیم، آموزش‌وپرورش اردوگاه شهید باهنر تهران را به ثمن بخس (یک‌سوم قیمت) در قالب اجاره به‌شرط تملیک در اسفندماه ۱۳۹۵، به فروش رسانده‌اند. در این نامه ابراز نگرانی می‌کند که «با توجه به نقش حیاتی این اردوگاه آموزشی و فرهنگی در تعلیم و تربیت، بهره‌برداری مستمر از آن توسط دانش آموزان و فرهنگیان، این اقدام آموزش‌وپرورش موجب جریحه‌دار شدن احساسات خانواده بزرگ فرهنگیان کشور می‌شود و تبعات گسترده‌ای را به دنبال دارد.» برخورد قاطع با مسببان این موضوع درخواست دیگری است که حاجی بابایی در نامه خود از رئیس‌جمهور بر آن تأکید کرده است. این خبر بازخورد و واکنش‌های فراوانی در میان مردم داشت و فرصتی ایجاد شد تا باری دیگر پرونده فعالیت حاجی بابایی در زمان وزارت او بازخوانی شود.

تعداد محدودی از واگذاری‌های حاجی بابایی

در زمان وزارت حاجی بابایی دبیرستان مروی از قدیمی‌ترین مدارس تهران تخلیه و به موقوفه مروی واگذار شد. حاجی بابایی نه در هیات دولت و نه بعدازآن به این مصوبه اعتراض نکرد و با عاملیت زکریا یازرلو، مدیرکل وقت آموزش‌وپرورش تهران، این مدرسه تخلیه و تحویل موقوفه مروی شد. صدای معلم نشریه مرتبط به فرهنگیان خبر داده بود که شانزده هزار میلیارد تومان ارزش خالص 167 آموزشکده‌هایی بود که در سال 90 در زمان حاجی بابایی از آموزش‌وپرورشجداشده است. در استان آذربایجان شرقی و در زمان وزارت حاجی بابایی دانشسرای دخترانه شهید باهنر، بخشی از مدرسه راهنمایی و زمین پشت مدرسه دبیرستان بزرگ آشتاب، مدرسه شهید رجایی، مدرسه فرخی، مدرسه قیام به حوزه علمیه واگذار شده‌اند. صدای معلم که در گزارشی‌ این چند مورد را افشا کرده در ادامه از فرهنگیان سراسر کشور درخواست کرده چنان چه اموال یا املاکی از آموزش‌وپرورش در زمان وزارت حاجی بابایی واگذار شده‌اند را به این رسانه اطلاع‌رسانی کنند. حاجی بابایی بر چه اساس و یا منطقی این دست‌ودلبازی‌ها را انجام داده است؟ آیا از این واگذاری‌ها سود و یا منافعی نصیب آموزش‌وپرورش و معلمان شده است؟

پاسخ مسئولان وقت در مورد فروش اردوگاه باهنر

با انتشار خبر واگذاری اردوگاه شهید باهنر مسئولان وقت آموزش‌وپرورش شروع به روشن‌سازی این واگذاری کردند. منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش‌وپرورش توضیح داد که این وزارتخانه۱۳هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان بدهی به فرهنگیان و ارگان‌های مختلف دارد که بخشی از این بدهی‌ها مربوط به سال‌های قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم و در زمان وزارت حاجی بابایی شکل‌گرفته است. وزارت آموزش‌وپرورش برای رفع این مشکل نامه‌نگاری‌های زیادی با سازمان‌ برنامه‌وبودجه انجام می‌دهد تا بتواند این بدهی‌ها را مدیریت و منابعی را جهت پرداخت آن پیدا اما نامه‌نگاری و رایزنی‌ها بی‌نتیجه است. پس از گریز زدن به راه‌های مختلف و به بن‌بست رسیدن وزارت آموزش‌وپرورش، بر اساس گفته‌های مجاوری در سال ۹۵ یکی از سازمان‌های امنیتی و وزارت کشور بر اساس پیگیری‌های فراوان خواهان جلسه مشترکی با وزارت آموزش‌وپرورش و مسئولین سازمان‌برنامه‌وبودجه و سایر دستگاه‌های مرتبط می‌شوند و در آن جلسه مشکلات عمده فرهنگیان و کسری‌ها و تبعیض‌ها و خصوصاً پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته و سایر بدهی‌های انباشته‌ شده‌ی آموزش‌وپرورش در سال‌های گذشته و بدهی‌های قبل از سال ۹۲ مطرح می‌شود. در آن جلسه پیشنهاد و قرار می‌شود جلسات مشترکی در سازمان‌ برنامه‌وبودجه برای حل این مشکل گذاشته شود و مسئولین سازمان‌ برنامه‌وبودجه اعلام می‌کنند که اخیراً بودجه سال ۹۵ در مجلس شاهد اصلاحاتی شده است و نمایندگان و شورای نگهبان آن را تصویب و تائید کرده‌اند و با این مصوبه به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده‌شده بود تا نسبت به اخذ اوراق صکوک اجاره اقدام نمایند و با نقدینگی اوراق صکوک اجاره نسبت به پرداخت بدهی‌های دستگاه به افراد حقیقی و حقوقی اقدام شود.

اردوگاه باهنر ضامن رفاه فرهنگیان شد

اردوگاه شهید باهنر که محلی ارزشمند برای فرهنگیان و دانش آموزان است به کمک این قشر می‌آید. وزارت آموزش‌وپرورش بر اساس مصوبه هیئت دولت پیگیری لازم در خصوص تهیه مستندات و مدارک موردنظر برای ارائه به کارگروه را شروع می‌کند. آموزش‌وپرورش باید ملکی را با شرایط مناسب به‌عنوان ضمانت قرار دهد. مشاور بطحایی این‌گونه توضیح می‌دهد که «وقتی تقاضای وام مسکن دارید و می‌خواهید وام بگیرید از شما وثیقه می‌خواهند و مهم‌ترین وثیقه‌ای که می‌توان گذاشت سند خانه یا کارخانه و در کل ملکی معرفی می‌کنند. در آن زمان‌بر اساس لیست املاکی که داشتیم یک ملک که دارای ارزش خاص ازنظر مادی و معنوی برای فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده‌ها است را بررسی کردیم و دیدیم اردوگاه شهید باهنر دارای چنین ظرفیتی است.» منصورمجاوری توضیح داده است که تاکنون بازپرداخت طبق برنامه از طریق سازمان برنامه صورت گرفته است و مطمئناً مشکلی پیش نخواهد آمد و اردوگاه از ضمانت خارج خواهد شد.

آزموده را آزمودن خطاست

حال که حاجی بابایی بار دیگر خود را در معرض قضاوت شدن قرار داده است باید پاسخگو باشد که او درحالی‌که 5 دوره نماینده مجلس بوده و 4 سال عالی‌ترین مقام وزارت آموزش‌وپرورش را در اختیار داشته تاکنون چه اقدامات مثبتی برای حل مشکلات حقوق و مزایا فرهنگیان انجام داده است؟ آیا نباید خطاب به حاجی بابایی گفته شود که تو بخت خویش در دیار آموزش‌وپرورش را آزموده‌ای و آنچه باقی‌مانده بدهی و مشکلات است. شاید استعفا و بازنشستگی برخی از تصمیم گیران بار این مشکلات را کاهش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز