معاون وزیر کشور در جریان بازدید از انجمن مطرح کرد

قدم های روبه‌جلو در دوره جدید مدیریتی انجمن بیماران کلیوی

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۹:۳۶:۰۹
کد خبر: ۷۳۴۶۲۴
قدم های روبه‌جلو در دوره جدید مدیریتی انجمن بیماران کلیوی
معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران جزو سازمان‌های خوب و موفق مردم‌نهاد محسوب می‌شود که بویژه در دوره مدیریتی جدید، قدم‌های مثبت و روبه جلو برای کاهش درد و رنج بیماران برداشته است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، دکتر کمال اکبری در جریان بازدید از انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران اظهار داشت: حضور بیماران کلیوی به عنوان پرسنل انجمن و خدمات دهی آنها به دیگر بیماران تحت پوشش، موضوع بسیار ارزشمندی است که در این بازدید با آن مواجه شدیم و امیدواریم نقش موثر بیماران و ارتباط آنها با انجمن همچنان ادامه یابد.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به ضرورت مشارکت بیماران در فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن ادامه داد: بیماران تحت پوشش انجمن باید خودشان برای یکدیگر قدم های مثبت بردارند تا مشکلات، رنج‌ها و دردهای بیماران این انجمن بزرگ و مردم‌نهاد یکی پس از دیگری رفع شود چراکه همه این افراد، خودشان رنج‌کشیده هستند و درد هم‌نوعان خود را درک می‌کنند.

اکبری با اشاره به سیاست‌های وزارت کشور در قبال سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: مهمترین سیاست ما استفاده از مشارکت‌های مردمی و حضور اقشار جامعه در فعالیت‌های اجتماعی است، چراکه دولت هیچ‌گاه نمی‌تواند کارهای بزرگ شما را انجام دهد. بنابراین باید با اعتماد به مردم، بسترهای قانونی را برای حضور و مشارکت موثر و گسترده آنها فراهم کنیم.

وی از برنامه‌ریزی وزارت کشور برای نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد و تصریح کرد: البته هدف ما از نظارت این نیست که مانع حرکت سریع و رو‌به‌رشد این سازمان‌ها شویم بلکه می‌خواهیم مشارکت‌های اجتماعی افزایش یابد و اعتماد عمومی کامل به سازمان‌های مردم‌نهاد جلب شود تا مردم با خیال راحت برای فعالیت‌های نیکوکارانه و خیریه گام بردارند.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اظهار داشت: از دیگر سیاست‌ها و اهداف مهم ما این است که در آینده نزدیک، اعتبارات دولتی مرتبط با فعالیت‌های حمایتی و مردمی را در اختیار انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهیم تا با نظر و صلاحدید آنها هزینه شود.

اکبری با بیان اینکه همچنان پیگیر تصویب لایحه جامع سازمان‌های مردم‌نهاد در مجلس شورای اسلامی هستیم افزود: این لایحه می‌تواند نیازهای مهم و حیاتی سازمان‌های مردم‌نهاد را پوشش داده و مشارکت‌های اجتماعی را افزایش دهد تا این سازمان‌ها واقعا مردمی و بدون دخالت دولت اداره شوند و دولت فقط نقش نظارتی برای اجرای قوانین داشته باشد.

گفتنی است انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با 40 سال سابقه خدمت، بیش از 100هزار بیمار پیوند کلیه و دیالزی را تحت پوشش دارد.

 

نظر شما