شرایط پذیرش دانش آموزان خارجی در مدارس کردستان فراهم است

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۲:۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۳۴۷۲۷
شرایط پذیرش دانش آموزان خارجی در مدارس کردستان فراهم است
عبداللهی گفت : مدیران مدارس باید شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی را به طور کامل مطالعه کرده و سپس نسبت به ثبت نام آنان برابر مقررات اقدام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، صدیقه عبداللهی اظهار داشت: ثبت نام و پذیرش اتباع خارجی در مدارس عادی کشور در راستای انسداد مبادی بیسوادی، اجرای عدالت آموزشی و به استناد مصوبه اردیبهشت 95 هیات وزیران انجام می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان اتباع خارجی همانند سایر دانش آموزان در مدارس پذیرش می شوند، افزود: این دانش آموزان می توانند براساس مفاد شیوه نامه برای سال تحصیلی جدید به مدارس مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی دارای 2 بند 'الف'و 'ب' است، تاکید کرد: بند الف این شیوه نامه ویژه دانش آموزان دارای مدارک اقامتی و هویتی و بند ب، نیز ویژه دانش آموزان فاقد این مدارک است.

وی یادآور شد: براین اساس دانش آموزان دارای مدارک هویتی و اقامتی می توانند برای ثبت نام به مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند و سایر دانش آموزان فاقد مدارک نیز باید دارای کارت حمایت تحصیلی باشند.

عبداللهی اضافه کرد: این دانش آموزان باید تا زمانیکه مدارک اقامتی و هویتی به دست شان می رسد از طریق اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، کارت حمایت تحصیلی اخذ کرده سپس در مدارس ثبت نام کنند.

وی گفت: مدیران مدارس باید شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی را به طور کامل مطالعه کرده و سپس نسبت به ثبت نام آنان برابر مقررات اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: دفاتر خدمات اتباع خارجی نیز نسبت به ثبت نام و ثبت اطلاعات مربوط به ثبت نام شدگان بر روی سامانه جامع اتباع خارجی وزارت کشور (نجوا) که در دسترس است، اقدام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: تمام کودکان فاقد مدارک هویتی که در سال های گذشته با معرفی نامه صادره از طرف اداره اتباع و مهاجرین خارجی و فرمانداری ها برای ثبت نام به مدارس معرفی شده اند، باید جهت اخذ کارت حمایت تحصیلی به منظور ثبت نام در سامانه سناد به اداره کل امور اتباع خارجی مراجعه کنند.

عبداللهی با بیان اینکه 120 دانش آموز با تبعه خارجی در مدارس استان مشغول به تحصیل بودند، یادآور شد: بیشتر این دانش آموزان تبعه عراق بوده و در مدارس شهرستان های سنندج، بانه و مریوان تحصیل کردند.

وی تاکید کرد: این دانش آموزان از هر نوع مزایایی که یک دانش آموز ایرانی در مدارس برخوردار است، بهره مند می شوند و هیچ تفاوتی با سایر دانش آموزان ندارند.

به گزارش ایرنا، ثبت نام اتباع خارجی در مدارس در راستای اجرای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و دستور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص جذب دانش آموزان اتباع خارجی و باستناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و همچنین براساس مصوبه اردیبهشت 95 هیات وزیران انجام می شود.

 

نظر شما