در سمینار نقش ارتباطات در توانمندسازی زنان مطرح شد؛

جهرمی: زنان ۴۸ درصد از کاربران اینترنت هستند

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۴:۴۷:۲۵
کد خبر: ۷۳۴۸۳۵
جهرمی: زنان  ۴۸ درصد از کاربران اینترنت هستند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی را باید فرصت دانست و نه تهدید، گفت: زنان ۴۵درصد استفاده‌کنندگان تلفن همراه و ۴۸ درصد از کاربران اینترنت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، محمدجواد آذری جهرمی امروز در سمینار بین‌المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان افزود: شاید کمتر تحولی را می‌توان در طول تاریخ یافت که زنان در آن نقش محوری نداشته باشند و زنان همواره کلید حل مسائل بشری بوده‌اند.

وی با بیان اینکه طیف وسیعی از کارآفرینان، متخصصان، هنرمندان و سیاستمداران از بانوان هستند، اظهار کرد: زنان رهبران دلسوز جامعه هستند، آن‌ها ۵۰ درصد جمعیت کشور را دربرگرفته‌اند؛ مگر می‌شود آنها را نادیده گرفت و از جامعه انتظار پیشرفت داشت؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت ۱۰ زن به عنوان مدیران ارشد در این وزارتخانه خبر داد و گفت: امیدواریم از این پشتوانه استفاده شود و الگوی مدیریت خلاقانه برای همگان باشد.

آذری جهرمی با بیان اینکه مساله عدالت جنسیتی مساله همه انسان‌ها و نه فقط بانوان است، تصریح کرد: فناوری اطلاعات تسهیل گر حضور پر رنگ بانوان در هر کشور است.

وی با بیان اینکه راه انتقال مطالب هم رسانه‌ها و ظرفیت ICT است، اظهار کرد: هر فرد به منزله یک رسانه است و بانوان از طریق شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به همدلی مشغول‌اند. مشارکت عمومی بانوان در روند اطلاع رسانی و رسانه، سبب حل آسیب‌های احتماعی بسیاری می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه حضور بانوان یک فرصت است و نه یک تهدید، افزود: برای توسعه پایدار، بانوان باید به عنوان کلید حل مسائل اجتماعی و فرهنگی قرار بگیرند. توانمندسازی بانوان نباید یک شعار باشد بلکه باید به یک حقیقت زنده تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مساله زنان از خانواده جدا نیست و نمی‌توان فضای تربیت نسل آینده را فدای اهداف توسعه کرد ، اظهار کرد : ۲۳ درصد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های سیار و تلفن همراه از جامعه زنان هستند.

او در پایان بر استفاده از قوانین بالادستی، لوایح مناسب و ایجاد حمایت‌های مالی مناسب برای رسیدن به اهداف توسعه ارتباطات تاکید کرد و گفت: بسیاری از روستاها و مناطق دور افتاده تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته‌اند و طرح‌های کارآفرینی مانند « تکاپو» و «نوآفرین» درحال پیگیری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز