مالک خانه در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

خانه پدری فروغ فرخزاد به مزایده گذاشته می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۱:۵۰:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۱۳۲
خانه پدری فروغ فرخزاد به مزایده گذاشته می‌شود
مالک فعلی خانه پدری فروغ فرخزاد گفت: «باتوجه به علاقه‌مندی هموطنان به بقای این خانه، حاضر به مزایده گذاشتن خانه فروغ هستم.»

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ از چند روز گذشته خبری در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی کشور مبنی بر اینکه خانه پدری فروغ در آستانه تخریب قرار گرفته، منتشر شده است.

به علت تولد فروغ  و سرودن اولین شعرها در این مکان، این خانه از سال‌های دور مورد توجه بسیاری از  گرشگران ایرانی و خارجی بوده است. اما نکته قابل توجه اینجاست که با توجه به ادعا مالک فعلی   خانه مذکور در تمامی این سال‌ها از سمت خریدار حفظ شده و به یک محل گردشگری تبدیل شده بود، همچنان  میراث فرهنگی آن را به ثبت نرسانیده و حال که بحث تخریب آن در میان است اعتراضات بسیاری نسبت به این اقدام درحال شکل گیری است. طبق گفته مالکان فعلی حتی یک‌بار هم میراث فرهنگی برای ثبت ملی این خانه اقدام نکرده و هیچ صحبتی مبنی بر ثبت آن صورت نگرفته است.

حال با فوت  خریدار این خانه از پدر فروغ فرخزاد، پسر وی قصد تخریب این خانه و ساخت و ساز در این مکان را دارد.

*هیچ‌گونه پروانه تخریب و نوسازی برای این خانه صادر نشده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۱ تهران در پی اخبار منتشرشده درباره تخریب خانه پدری فروغ فرخزاد گفته بود: «هیچ‌گونه پروانه تخریب و نوسازی برای این خانه صادر نشده است. در حال حاضر برای این ملک پرونده‌ای تشکیل شده اما موضوع از لحاظ اداری و بررسی‌های لازم در حال پیگیری است.»

*اظهارات مالک فعلی خانه فروغ فرخزاد

تنها مالک فعلی  این خانه -شهرام نوروزی -  در گفت‌و‌گو با خبرنگار برنا اعلام کرد: «این خانه از دو وجه برای بنده محترم است. از یک سو منزل  یکی از شاعران مطرح کشور است که  برای بسیاری از جمله خودم احترام است از سوی دیگر   تکه‌ای از خاطرات کودکی تا امروز خودم است .

وی با تاکید بر اینکه هیچ اصراری برای تخریب این خانه و تبدیل آن به برج  ندارم ادامه داد : خانه فعلی آسیب‌های بسیاری دیده و از نظر امنیتی ناایمن و فرسوده است و تنها قصد دارم که با تخریب و ساخت‌وساز در این مکان، مشکلات اقتصادی خود و خانواده را حل کنم.  اما باتوجه به ارزش معنوی که این خانه دارد، حاضر هستم با قیمت مناسب خانه را به هرخریداری (شهرداری، میراث فرهنگی یا فرد عادی که نسبت به این خانه علاقه دارد) بفروشم. اگر شهرداری اقدام به خرید خانه آن‌هم نه قیمت کلنگی کند، آن را خواهم فروخت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه به علت جو بوجود آمده در فضای مجازی و هجمه‌های صورت گرفته علیه بنده و همچنین علاقه‌مندی هموطنان به بقای این خانه، حاضر به مزایده گذاشتن خانه فروغ هستم و هر فردی که رقم بهتری اعلام کند، خانه را به او تقدیم خواهم کرد.

مالک فعلی در پایان اظهار کرد: «تشکیل پرونده و اقدام برای دریافت جواز ساخت و ساز به فروردین ماه سال جاری برمی‌گردد اما پدر بنده در تیرماه فوت شده است. در صورت حاضر نشدن هیچ خریداری، اقدام به تخریب خانه خواهم کرد.» 

نظر شما